تلاش آمریکا برای کشاندن عربستان به دام عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

رسانه‌های عبری زبان ادعا کردند مشاور امنیت ملی آمریکا درحال رایزنی با ولیعهد عربستان است تا ریاض روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، وب‌گاه عبری‌زبان والا در خبری ادعا کرد «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا درحال رایزنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان است تا این کشور قرارداد آبراهام (عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) را امضا کند.

براساس ادعای این رسانه‌ی صهیونیستی سالیوان در سفرش به عربستان در تاریخ ۲۷ سپتامبر (ماه گذشته) این موضوع را با بن سلمان در میان گذاشته است.

براساس گزارش منابع آگاه نیز در زمان مذاکره سالیوان با ولیعهد عربستان، بن سلمان احتمال پیشبرد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد نکرده است. با این حال سعودی‌ها تاکید کرده‌اند این چنین برنامه‌هایی زمانبر است، اما ارائه این پیشنهاد به عربستان باعث بهبود روابط این کشور با آمریکا است.

تاکنون با میانجیگری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق دولت آمریکا امارات، بحرین، سودان و مراکش با بهانه بهبود روابط با آمریکا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، اما در مقابل با تغییر رئیس‌جمهور آمریکا روابط این کشور‌ها با آمریکا نه تنها بهتر نشده بلکه نقش آمریکا در خاورمیانه رو به ضعف نهاده و این کشور از حمایت همه جانبه از صهیونیست‌ها نیز دست برداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار