سفیر غنا:

ایران برای توسعه مراودات تجاری ظرفیت‌های قابل توجهی دارد

سفیر غنا درایران گفت:ظرفیت های ایران برای توسعه مراودات تجاری و سیاسی بی نظیر است و غنا و ایران توانایی پشتیبانی یکدیگر را در زمینه های مختلف دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اریک اووسو بواتنگ ،سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران امروزدر دیدار با استاندار همدان اظهار داشت: ایران و غنا روابط گرم و خوبی دارند و این رابطه باید گسترش یابد.

او با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی فرصت خوبی برای تقویت روابط سیاسی است که اتاق بازرگانی ایران این زمینه همکاری را فراهم کرده است.

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران یادآوری کرد: وزارت خارجه این  کشور مایل به تقویت و توسعه روابط خارجی با کشورهای مختلف است و تمایل بسیاری برای استحکام بخشیدن به رابط با ایران داریم.

اووسو بواتنگ افزود: کشور ایران از غنا به عنوان نخستین کشور در قاره آفریقا برای توسعه تجارت خارجی یاد می کند و این موضوع برای ما بسیار حائز اهمیت است.

او بیان کرد: پتانسیل و نیروهای بالقوه فراوانی در هر دو کشور وجود دارد که در سایه تعامل می تواند تبدیل به فرصت های سرمایه گذاری شود.

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایراناز مهمان نوازی ایرانیان قدردانی کرد و استقبال گرم مردم همدان را نشانه فرهنگ غنی این منطقه دانست.

اریک اووسو بواتنگابراز امیدواری کرد روی گشاده مردم همدان زمینه همکاری و تعامل بیشتر برای آمد و رفت هیات های تجاری ما را فراهم کرده است و بی تردید از این فرصت بهترین استفاده را خواهیم کرد.

او به همراهی هیاتی به دعوت اتاق بازرگانی همدان در سفر ۲ روزه به استان همدان عصر سه شنبه از مبل و منبت ملایر و کارخانه کشمش ملایر بازدید کرد و امروز نیز پس از دیدار با استاندار با فعالان اقتصادی استان نیز دیدار می کند.

استاندار همدان هم  درا ین دیدار گفت: همدان به پشتوانه ظرفیت‌های گردشگری و اقتصادی در ریل توسعه تجارت خارجی قرار گرفته است.

سید سعید شاهرخی اظهار داشت: از سال ۹۴ ارتباطات اتاق بازرگانی همدان با کشور غنا به طور جدی شکل گرفته است و صادرات خدمات فنی مهندسی ما در این کشور رونق دارد.

او مزیت‌ها و قابلیت‌های استان همدان را برشمرد و افزود: کشاورزی و صنعت و معدن این منطقه رشد چشمگیری داشته است و آمادگی به اشتراک گذاشتن این داشته‌های غنی با کشور غنا هستیم.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال‌های اخیر همدان دارای ۲ شهر جهانی شده است گفت: سفال و مبل منبت ما توانسته شهر‌های لالجین و ملایر را به شهرت جهانی برساند.

شاهرخی تصریح کرد: همدان سه هزار و ۵۰۰ سال قدمت دارد و ۵۰۰ سال پایتخت ایران بوده است که این مهم ریشه در اصالت مردم، موقعیت جغرافیایی و آب و هوای بی نظیر این منطقه دارد.

او همچنین به وجود یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در همدان اشاره کرد و گفت: ظرفیت کم نظیر گردشگری موجب شد همدان در سال ۲۰۱۸ پایتخت گردشگری قاره آسیا باشد.

استاندار همدان یادآوری کرد: در این بین فعالان اقتصادی و بخش خصوصی نقش پررنگی دارند که بخش اعظمی از توفیقات همدان حاصل تلاش این قشر است.

شاهرخی گفت: اتاق بازرگانی با هدایت درست فعالان اقتصادی به مقاصد صادراتی زمینه حضور تولیدات استان را در عرصه بین الملل فراهم کرده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان حضور سفیر غنا در همدان را به فال نیک گرفت و گفت: امیدواریم این روابط مستمر و مداوم باشد.

سفیر غنا در جمهوری اسلامی ایران عصر روز سه‌شنبه در سفر به شهرستان ملایر از کارگاه‌های تولید مبلمان منبت در شهرک صنعتی مبلمان، نمایشگاه‌های مبلمان، بازار مبل ملایر و کارخانه‌فرآوری کشمش بازدید کرد.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.