اجباری شدن نصب سیستم برق اضطراری برای آسانسورهای جدید در مشهد

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: نصب سیستم برق اضطراری یا "black out" برای آسانسور‌های جدید در ساختمان‌ها اجباری است.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن حشمتی معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد گفت: سیستم برق اضطراری که در مبحث ۱۵ قانون نظام مهندسی به آن اشاره شده است، در زمان قطع برق، می‌تواند اتاق آسانسور را به نزدیکترین طبقه به محل آسانسور هدایت کند تا در آن باز شود و افراد به راحتی از آن خارج گردند.

او افزود: در پی تاکید معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی، کارگروهی متشکل از نمایندگان اداره کل استاندارد، شرکت توزیع برق مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، سازمان آتش نشانی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این استان تشکیل و مقرر شد از ابتدای مهرماه امسال مالکان ساختمان‌های جدید ملزم به نصب سیستم برق اضطراری در ساختمان‌ها شوند

معاون بهره برداری شرکت توزیع نیروی برق مشهد ادامه داد: براین اساس شرکت توزیع نیروی برق مشهد نصب سیستم برق اضطراری را در همه آسانسور‌های جدید الزامی کرده است و در صورت عدم نصب این سیستم از ارائه خدمات و انشعاب برق سه فاز در آن ساختمان‌ها خودداری خواهد شد.

حشمتی بیان کرد: مالکان آسانسور‌های قدیمی اجباری به نصب سیستم برق اضطراری ندارند، اما مالکان آسانسور‌های جدید می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های معتبر آسانسورساز که فهرست اسامی آن‌ها در سایت شرکت توزیع نیروی برق مشهد موجود است، برای خرید و نصب این سیستم اقدام کنند.

او تصریح کرد: سیاست شرکت توزیع نیروی برق مشهد، فرهنگ سازی، تشویق و اطلاع رسانی به مردم است تا آنان با هزینه اندک نسبت به نصب سیستم برق اضطراری در آسانسور‌ها اقدام کنند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار