رئیس سازمان غذا و دارو:

لزوم برندسازی در صنایع و افزایش نظارتها/ مردم از نشانگرها خبر ندارند

شانه‌ساز گفت: نشانگرهای رنگی آنچنان که شایسته است در اختیار مردم قرار نگرفته و مردم از آن آگاه نیستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو در همایش ملی روز جهانی غذا اظهار کرد: متاسفانه در ایران به موضوع ایمنی در غذا توجه نشده است، مثلا در زمینه ایمنی غذایی که یکی از مسائل نظارتی وزارت بهداشت محسوب می‌شود، همچنان کار داریم البته نباید از خدمات و زحمات چندین ساله وزارت بهداشت بر روی این موضوع چالش برانگیز غافل شویم.

او افزود: در گذشته های دور عمده مواد غذایی در سوپر مارکت ها و مغازه ها به فروش می‌رسید، اما با برخی تهدید ها و یا بهتر بگویم برخوردها توانستیم بخش اعظمی از مواد خوراکی مصرفی جامعه را شناسنامه دار کرده یعنی با این کار توانستیم نشان دهیم که مواد غذایی در کجا تولید شده و باید به کجا برسد.

شانه ساز بیان کرد: خوشبختانه نسبت به گذشته تلاش بسیاری در جهت مصرفی های روزانه ما صورت گرفته، به طور مثال ما نسبت به گذشته با یک کاهش مصرفی نرخ خوراکی هایی از جمله نمک و چربی ترانس و ... رو به رو هستیم، اما تا زمانی که خود مردم نیز درگیر پیشگیری و یا جلوگیری از مصرف برخی مواد غذایی آسیب‌زا نشوند ما به یک نتیجه خوب نخواهیم رسید .

رئیس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: یکی از اقدامات مهم روز دنیا و خلاقیت ایرانی برچست تیتک و نشانگرهای رنگی است، برای مثال این برچسب و نشانگر ها بر روی محصولات قرار می‌گیرد و افراد از رنگ و درجه آنها متوجه درصد آسیب زایی آنها می‌شوند.

او ادامه داد: متاسفانه هنوز مردم اطلاعات کافی از این نشانگر و سامانه ندارند و در بسیاری از دستگاه‌های نظارتی هم به آن توجه نمی‌کنند.

شانه ساز تصریح کرد: متاسفانه در فروشگاه‌های بزرگ شاهد فروش مواد آرایشی بهداشتی و مواد غذایی وارداتی که مجوز واردات ندارند، هستیم و آنها به طرز عجیبی با قیمت بالا عرضه می‌شود، به طوریکه میتوان گفت آنها کالای آسیب رسان سلامت جامعه هستند.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: باید بیشتر روی بحث برندسازی کار کنیم زیرا اگر اتفاقی بر سلامت افراد بروز پیدا کرد، بتوانیم برندها را مخدوش کرده و از اعتبارشان کم کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار