متفکر آزاد در تذکری:

دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند مصرف گاز ۲۲ و ۴۵ میلیون متر مکعب در روز دارند

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی به دستور العمل عجیب وزارت نفت واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله متفکر آزاد نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز سه شنبه ۲۷ مهر ماه در تذکری گفت:  تذکر من به آقای اوجی وزیر نفت است ،زیرا دستور العمل عجیبی در تابستان امسال توسط یکی از مدیران شرکت ملی گاز ایران صادر شده و طبق آن نیروگاه‌های حرارتی کشور مصرف گازشان تعیین شده و تنها دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند در استان آذربایجان شرقی مصرف گازشان صفر ارزیابی شده است.  

وی ادامه داد: این یعنی روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر مازوت باید در تبریز مصرف شود که معادل پتانسیل ۳۵۰ تن گوگرد در هوای تبریز خالی می‌شود و ۴۰ تا ۵۰ واحد این شهر را آلوده‌تر خواهد کرد. این در حالی است که سال گذشته هم این اتفاق افتاد و با وزیر نفت سابق هم صحبت کردیم و او هم گفت که ما سهمیه کشوری را در نظر می‌گیریم.  

 نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطر نشان کرد: دو نیروگاه حرارتی تبریز و سهند مصرف گاز ۲۲ و ۴۵ میلیون متر مکعب در روز دارند که ۲ تا ۳ میلیون متر مکعب آن مربوط به این نیروگاه‌ها است.  اگر تا دو هفته این دستور لغو نشود طرح سوال خواهیم کرد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار