سید حسن نصرالله: ساختار نظامی حزب الله صد هزار نیروی آماده دارد/ افرادی که به شهادت رسیدند، با گلوله حزب القوات اللبنانیه جان باختند

دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به حوادث روز پنجشنبه این کشور، حزب سمیر جعجع را مسئول رخدادهای اخیر خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی رویداد‌های روز پنجشنبه در این کشور را مهم و خطرناک توصیف کرد؛ همچنانکه حزب القوات اللبنانیه (نیروهای لبنانی) به ریاست سمیر جعجع را عامل حوادث اخیر و شهادت شماری در روز پنجشنبه خواند.

میلاد پیامبر را جشن می گیریم

دبیرکل حزب الله لبنان در ابتدای سخنان خود با اشاره به میلاد پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) گفت: ما روز جمعه، تولد پیامبر را با وجود دردهایمان جشن می گیریم.

او همچنین با اشاره به گرامیداشت تولد پیامبر اسلام از سوی ملت یمن گفت: ما به ازدحام گسترده مردم یمن که امروز میلاد پیامبر را جشن گرفتند ، افتخار می کنیم

به ساکنان قندهار و شهدای کشتار بیروت تسلیت می گوییم

وی گفت: ما به ساکنان قندهار بخاطر انفجار انتحاری اخیری که گروه داعش که ساخته و پرداخته آمریکاست، مسئولیت آن را بر عهده گرفت، تسلیت می گوییم. ما همچنین به خانواده شهدای کشتار روز پنجشنبه بیروت تسلیت می گوییم.

دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص حادثه روز پنجشنبه کشورش گفت: حزبی در لبنان وجود دارد که خواهان آن است تا ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت پیوسته احساس ترس و نگرانی داشته باشند. حزبی هست که می خواهد ساکنان بیروت را در «عین الرمانه» و «فرن الشباک» قرار داده و اعتقاد دارد که ساکنان ضاحیه بیروت، دشمنان آنها هستند. همچنین افرادی هستند که از آنچه که در لبنان اتفاق افتاد، برای برانگیختن نگرانی مسیحی ها استفاده می کنند.

او در ادامه افزود: حزبی در لبنان وجود دارد که به انجام تحریکات به منظور تحقق اهداف مرتبط خود می پردازد. این حزب، حزب القوات اللبنانیه (حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع) است. حزب  القوات اللبنانیه خود را به عنوان مدافع حضور مسیحی ها در لبنان معرفی کرده است. دبیر کل حزب الله همچنین گفت: پنجشنبه گذشته، مرحله جدیدی از رسیدگی به امور سیاسی داخلی به نمایش درآمد.

دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه در خصوص حزب نیروهای لبنانی به ریاست سمیر جعجع گفت: رئیس این حزب تلاش دارد تا دشمنی فرضی برای همسایگان ما ایجاد کرده و مسیحی ها را نیز بخاطر حضورشان نگران نگه دارد.  هدف از ایجاد نگرانی ها نیز آن است که این حزب خود را مدافع اصلی مسیحی ها معرفی کند. 

امروز حزب الله هدف گرفته شده است

وی گفت: آنچه امروز در درجه نخست در لبنان هدف گرفته شده است، حزب الله است. ما خطاب به شهدا می گوییم اندوه شما اندوه ماست و درد ما در خصوص این جنایت سنگین بود. او در ادامه افزود: برخی از مسئولان بر روی کسانی که سلاح به روی تظاهر کنندگان کشیدند، اسم مقاومت می نهند.

وی در ادامه افزود: ما با وجود تمامی بی احترامی ها و دشنام هایی که به ما داده شد، به این حزب (حزب القوات اللبنانیه) پاسخ ندادیم. دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: این حزب در تلاش است تا « یک دشمن» (فرضی) را به منظور تصویب پروژه اش اختراع کند و حزب الله را نیز به عنوان هدف خارجی انتخاب کرده است.

وی گفت: با وجود آنکه شهدای روز پنجشنبه از حزب الله  و جنبش امل بوده اند، رئیس حزب نیروهای لبنان بر حزب الله متمرکز شده است. 

او همچنین گفت: این حزب برایش  درگیری نظامی و جنگ داخلی اهمیتی ندارد؛ چرا که این حزب در خدمت خارجی هاست.

برنامه حزب القوات اللبنانیه ایجاد جنگ داخلی است

سید حسن نصرالله همچنین خطاب به مسیحی‌ها گفت: برنامه واقعی حزب القوات اللبنانیه، جنگ داخلی است. این حزب در سال ۲۰۱۷ پیشنهاد ورود به جنگ داخلی در لبنان را داد. حزب القوات حتی به متحد خود سعد الحریری زمانی که در بازداشت عربستان سعودی بود، خیانت کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: رئیس حزب القوات اللبنانیه چند ماه پیش برخی از همپیمانان قدیمی خود را برای رویارویی با حزب الله تحریک کرد. حزب القوات زبان قدیمی جنگ و تفرقه را رها نمی‌کند و همین مسأله نیز صحنه جنایت اخیر را آماده کرد.

ساختار نظامی حزب الله شامل ۱۰۰ هزار رزمنده است

دبیر کل حزب الله لبنان خطاب به رئیس حزب نیرو‌های لبنان نیز گفت: توجه داشته باشید که ساختار نظامی حزب الله شامل ۱۰۰ هزار رزمنده است. ما این رزمندگان را برای دفاع از کشورمان در برابر دشمنان آماده کرده ایم. در محاسبات خود اشتباه نکنید، عاقلانه بیندیشید، مودب باشید و از جنگ‌های خود و ما درس بگیرید.

معرفی حزب الله به عنوان دشمن توهم است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنانش خطاب به مردم لبنان به ویژه مسیحی های این کشور گفت: معرفی حزب الله به عنوان دشمن یک توهم است. معرفی حزب الله به عنوان دشمن دروغ و افراست.

وی در ادامه خطاب به مسیحی ها گفت: شما می توانید از مناطق مسیحی نشین در سوریه بپرسید چگونه حزب الله به حمایت از مسیحی ها پرداخت. چه کسانی همراه ساکنان روستای جرود عرسال بودند و چه کسانی همراه انقلابیونی بودند که حزب القوات از آنها حمایت می کرد.

وی در ادامه خطاب به مسیحی ها گفت: حزب الله طرفی بود که آن زمان و پیش از آن که به ارتش لبنان اجازه مداخله داده شود، همراه ساکنان روستای جرود عرسال بود. چه کسی بود که خطر را از مسیحی های آنجا رفع کرد؟ ما بهترین و زیباترین جوانان مان را در این جنگ ها تقدیم کردیم. ما بایستی حقایق را منتقل کنیم و بگوییم.

حزب القوات اللبنانیه در هر جایی پا بگذارد، جنگ رخ می‌دهد

دبیرکل حزب الله در ادامه افزود: پس از خروج اسرائیل از جنوب لبنان، ما ورود هر فرد مسلح از جنبش امل و حزب الله را به مناطق مسیحی نشین ممنوع کردیم. در هر منطقه‌ای که حزب القوات اللبنانیه ورود کنند، آنجا جنگ و درگیری رخ می‌دهد.

او همچنین گفت: اقدامات حزب القوات و سخنان رئیس آن در روز پنجشنبه، اتخاد رویکرد جنگ و کشتار بود. ما روز پنجشنبه خون خود را تقدیم ارتش و دولت لبنان کردیم. ما پنجشنبه گذشته به دلیل حساسیت منطقه اقدامات امنیتی و پیشگیرانه انجام ندادیم.

تمام افرادی را که بازداشت کردیم، به ارتش تحویل دادیم

او در ادامه افزود: آنچه که ما سال ۲۰۰۰ انجام دادیم را روندی صحیح تلقی می‌کنیم. ما حتی متعرض عاملانی که ما شکنجه داده و به قتل رساندند نیز نشدیم. تمام افرادی را که بازداشت کردیم، به ارتش لبنان تحویل دادیم و حتی افرادی را که از ما کشتند را نیز محاکمه نکردیم.

وی در ادامه افزود: ما فرصت تاریخی اعمال (قانون) در خصوص اتهامات وارد شده علیه خودمان را داشتیم؛ اما این بخشی از اخلاق و دین ما نیست. حتی هواداران حزب القوات اللبنانیه نیز در مناطق ما زندگی می‌کنند و ما متعرض آن‌ها نمی‌شویم.

بزرگترین تهدید برای مسیحیان لبنان، حزب القوات اللبنانیه است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه خطاب به مسیحی‌ها افزود: تمامی اتهامات در حق ما ظلم، تجاوز و به مانند یک مین در کشور است.
او گفت: بزرگترین تهدید برای حضور مسیحیان لبنان و امنیت جامعه مسیحی، حزب القوات اللبنانیه است. پروژه حزب القوات اللبنانیه برای برپایی کانتون‌ها (نوعی تقسیمات کشوری) همچنان پابرجاست. حزب القوات به نوعی تهدید به شمار می‌رود؛ چرا که با داعش و النصره همپیمان است.

ائتلاف رئیس حزب القوات با داعش تهدیدی بزرگ است

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در صورتی که داعش و جبهه النصره پیروز می شدند، هیچ مسیحی در سوریه پیش از انتقال به لبنان باقی نمی ماند. وی همچنین گفت: ائتلاف رئیس حزب القوات با داعش و النصره تهدیدی به واقع بزرگ برای سوریه و لبنان است.

او در ادامه خطاب به مسیحی های لبنان افزود: ما تهدید و یا خطری برای شما محسوب نمی شویم، بلکه حزب القوات اللبنانیه و رئیس آن خطری برای شما هستند. کسانی که مسیحیان عراقی را از عراق کوچ دادند، گروه های وهابی تروریستی بودند که عربستان آن را مدیریت می کرد. هم و غم اصلی ما، جلوگیری از فتنه سنی شیعه بوده است که حزب القوات اللبنانیه به دنبان بوده است.

دولت ضامن همه لبنانی هاست

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود اعلام کرد: دولت ضامن تمامی لبنانی ها ، مسیحیان و مسلمانان است.  ما هیچ شرطی را بر رئیس جمهور در انتخابات وضع نکردیم. وزیر «سلیمان فرنجیه» در کنار ما در انتخابات ایستاد و فردی وفادار بوده و دارای موضع اخلاقی بزرگی بود.

به رئیس حزب القوات توصیه می کنم از فکر جنگ داخلی بیرون آید

او همچنین گفت: من به حزب القوات اللبنانیه و رئیس این حزب توصیه می کنم تا فکر مبارزه و جنگ داخلی را رها کند. شکی نیست که حزب القوات در پروژه اش دچار اشتباه شده است. مقامات حزب القوات اذعان کرده اند که شبه نظامیانی مسلح هستند.

دبیرکل حزب الله همچنین خطاب به سمیر جعجع گفت: سخن شما که مبنی بر اینکه حزب الله از سازمان آزادی بخش فلسطین ضعیف تر است، اشتباهی بزرگ است. دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه خطاب به حزب القوات اللبنانیه گفت: در صورتی که جنگ رخ دهد، آیا اسرائیل به شما کمک می‌کند یا آمریکا و عربستان؟

ما هیچ فراخوان عمومی ندادیم

وی با اشاره به رخداد‌های روز پنجشنبه نیز گفت: ما حق داریم مانند دیگران تظاهرات مسالمت آمیز داشته باشیم. ما کمیته‌ای متشکل از دو هزار نفر را تأسیس کردیم؛ اما فراخوان عمومی ندادیم. ما قصد هیچ گونه یورش و یا تجاوز نداشتیم؛ بلکه صرف تظاهرات مسالمت آمیز بود.
او در ادامه افزود: سر دادن شعار‌ها و اقدامات تحریک آمیز اشتباه بود؛ اما پس از آن تیراندازی صورت گرفت و شماری شهید شدند.

شهدا با گلوله حزب القوات اللبنانیه جان باختند

نیرو‌های امنیتی به ما گفتند افرادی که به شهادت رسیدند، با گلوله حزب القوات اللبنانیه جان خود را از دست دادند. پس از تیراندازی به تظاهرات و به شهادت رسیدن شماری، جوانان برای دفع متجاوزان سلاح آوردند. ما می‌خواهیم یک تحقیق سریع و جدی در خصوص نحوه وقوع این قتل عام انجام شود و می‌خواهیم عاملان آن مورد بازخواست قرار گیرند.

وی گفت: ما می‌خواهیم بدانیم آیا سربازی که به سوی معترضان غیر نظامی آتش گشود، شخصا دست به این اقدام زده و یا با دستور این کار را کرده است.

ارتش ضامن بقای لبنان است

وی در ادامه افزود: علیرغم آنچه در حوادث قبلی اتفاق افتاد، باید مراقب نهاد ارتش باشیم. ارتش ضامن یکپارچگی و وحدت لبنان است و در صورت افراط از سوی ارتش، کشور فرو می‌پاشد. نیرو‌های ارتش برادران ما هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: مسیر درست در خصوص پرونده شهدای کشتار الطیونه، تحقیق و بازخواست قاتلان آن است. در صورتی که هر سیاسی کاری در تحقیقات انجام شود، ما نمی‌گذاریم تا خون این شهدا به روی زمین بماند.

نگران پرونده انفجار بیروت هستیم

سید حسن نصرالله در ادامه افزود: ما نگران پرونده انفجار بیروت و شهدایی را در این ماجرا داده ایم، هستیم. ما خواهان فهمیدن حقیقت در این باره هستیم. زمانی که مسیر عدالت به مسیری دیگر منحرف می‌شود، سکوت برای ما جایز نیست.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: حزب القوات اللبنانیه از نخستین طرف‌هایی بود که از انفجار بندر بیروت سوء استفاده کرد. آیا درخواست ما برای تغییر قاضی پرونده تهدید است؛ در حالی که ارعاب آمریکایی‌ها تهدید محسوب نمی‌شود؟

او همچنین گفت: کسانی که بیشترین مسئولیت را در پرونده انفجار بندر بیروت برعهده دارند، قضاتی هستند که اجازه ورود نیترات‌ها به این بندر را داده اند.

آمریکا به دنبال جنگ داخلی است

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین در بخش پایانی سخنرانی خود خطاب به خانواده هفت شهید کشتار الطیونه گفت: شما با وجود تحریکات صبوری کردید. قصاص قاتلان، راهی است که ما در پیش داریم و شهدای شما نیز همسنگ شهدای مقاومت هستند. بر ماست تا هدفی را که هزاران نفر برایش به شهادت رسیدند – یعنی لبنانی ایمن و با ثبات- حفظ کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین گفت: آمریکا به دنبال جنگی داخلی است؛ همچنانکه این کار را در کشور‌های دیگر انجام داد- و می‌خواهد تا آرامش مدنی ما را از ما بگیرد. او در پایان از خانواده‌های شهدا خواست تا صبر پیشه کرده و بینش خود را برای خنثی کردن گزینه دشمن بکار برند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رژا
۱۳:۳۴ ۲۸ مهر ۱۴۰۰
موافقم اما چرا کامنتات این قد طولانیه داداش
Iran (Islamic Republic of)
سید عبدالله قریشی بوکانی
۰۸:۵۸ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
سید بزرگوار، ما هم سربازان شما و محور مقدس مقاومتیم .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۰۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
جانم بفدای سیدمقاومت
سیدحسن نصرالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
سلام و صلوات خدا بر سید حسن نصر الله و یاران باوفا و شهدای حزب الله
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۴۳ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
درود و خداقوت بر دلاور مردان مرد میدانهای حق علیه باطل سید مقاومت اسلامی حزب الله لبنان سید حسن نصرالله عزیز و بزرگوار و جمیع مجاهدان جبهه مقاومت اسلامی امت واحده حزب الله لبنان و حزب الله سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص باد . ولی اما در نهایت امر و در نهایت همه کوتاه آمدنها در نهایت همه رئفتهای اسلامی و گذشتها که تا کنون در مقابل دشمنان داخلیتان داشتید حزب الله باید بتواند از حق و حقوقش مقتدرانه و قدرتمندانه دفاع کند گر چه در نهایت امر باید بتواند دشمنان داخلیش را هم به شدت هر چه تمامتر سرکوب و نابود کند در زمان صدر اسلام ناب محمدی ص حضرت رسول الله ص و حضرت امیرالمومنین علی ع هم با دشمنان داخلیشان با هم وطنانشان هم زبانان عربشان که از دشمنانشان بودند مقتدرانه و قدرتمندانه باهاشون می جنگیدند و آنان را سرکوب و نابودشان می کردند این نبود که حضرت رسول الله ص و حضرت علی ع در جنگهای داخلیشون بگویند ای وای امنیت ملی کشورمان به خطر می افتد و بگویند جنگ داخلی رخ نباید بدهد ، آن حضرات معصومین بزرگوار هم در نهایت گذشت و رئفت اسلامی سپس با دشمنان داخلیشان شدیدن وارد جنگ می شدند و آنان را سرکوب و نابود و اسیر و زمینگیرشان می کردند این یکی از قوانین و دستور العمالهای خداوند جل جلاله در قرآن کریم برای امت واحده حزب الله امت رسول الله ص است که باید با دشمنان داخلیشان و خارجیشان در زمان لازم بجنگند و آنان را سرکوب و نابودشان کنند گر چه نامش جنگ داخلی باشد گر چه نامش جنگ و جهاد بر علیه دشمنان داخلی هم وطنان و هم زبانان ملعونین شیطان صفتان داخلی باشد که خودفروختگان دشمنان خارجی و از خائنین محسوب می شوند باشند دشمنان مومنین مسلمین حزب الله چه داخلی باشند و چه خارجی باشند دشمنند و اگر شما دشمنان اسلام و مسلمین حزب الله را سرکوب و نابودشان نکنید آنان با بی شرمی و سفاکیت و بی رحمی و پرویی هر چه تمامتر امت واحده حزب الله را با طریقهای مختلف نابود و از صحنه های مختلف اجتماعی سیاسی فرهنگی و غیره اخراج و به خاک سیاه می نشانندشون همچونان که در حکایت اندلس قدیم اسپانیا رخ داد و مومنین مسلمین را خار و ذلیل و حقیر و آواره و نابودشان کردند دشمنان امت واحده رسول الله ص . ، شاخصهای دینی و سنتهای آن بزرگواران اهل جنت رضوان الهی و تجربیات تاریخی سند محکمیست برای دفاع جانان از امت واحده رسول الله امت یکپارچه حزب الله در سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص بر علیه دشمنان داخلی و خارجی که می خواهند امت حزب الله امت واحده رسول الله ص را نیست و نابود و خار و ذلیل و حقیر و آواره و فقیر و نیازمند و بدبخت بیچاره و برده شان کنند فراعن ظالمین ستمگران . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۲۳:۲۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
ماشاء الله به سید مقاومت و یاران جان برکفشون
آخرین اخبار