دومین تیراندازی مرگبار در یک هفته گذشته در دانشگاه لوئیزیانا

در تیراندازی در دانشگاه ایالتی گرامبلینگ در لوئیزیانا دست کم یک نفر کشته و ۷ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تیراندازی در دانشگاه ایالتی گرامبلینگ در لوئیزیانا یک کشته و هفت زخمی برجای گذاشت. این دومین تیراندازی مرگبار در یک هفته گذشته در ایالت لوئیزیانای آمریکاست.

در پی این تیراندازی برگزاری تمامی کلاس‌های امروز و فردا در این دانشگاه لغو شد. همچنین مقامات محلی امروز از ۶ صبح تا ۲۱:۳۰ دقیقه قوانین منع آمد و شد در اطراف محوطه این دانشگاه اعمال خواهند کرد.

به گفته مقامات ایالتی این حادثه تنها چند روز پس از آن رخ داد که یک شهروند روز چهارشنبه گذشته در مقابل ساختمان اتحادیه دانشجویان دانشگاه فاروت به ضرب گلوله کشته شد.

گفته می‌شود پلیس ایالت لوئیزیانا در حال بررسی علل و عوامل هر دو حادثه است و تصور می‌شود این دو تیراندازی ارتباطی با هم نداشته باشند.
در سال‌های اخیر اقدام به تیراندازی و نیز خرید و فروش سلاح‌های گرم در ایالت‌های مختلف آمریکا افزایشی چشمگیر داشته به نحوی که مقامات آمریکا بار‌ها خواستار وضع قوانینی بازدارنده برای فروش آزاد اسلحه در این کشور شده اند.

شرکت‌های بزرگ اسلحه سازی در آمریکا و لابی‌های پشت پرده آن‌ها از مخالفان اصلی محدودسازی خرید و فروش سلاح گرم در این کشور هستند. همچنین متمم دوم قانون اساسی آمریکا بر حق خرید و فروش و حمل سلاح از سوی غیرنظامیان تاکید دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار