بازتاب حضور زهرا نعمتی در مراسم روز ملی پارالمپیک در رسانه انگلیسی

برگزاری روز ملی پارالمپیک در ایران و حضور زهرا نعمتی، قهرمان مسابقات تیراندازی با کمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در این مراسم در رسانه انگلیسی بازتاب یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت inside the games طی گزارشی برگزاری روز ملی پارالمپیک در کشورمان را پوشش داد و به طور خاص به حضور زهرا نعمتی، قهرمان مسابقات تیراندازی با کمان پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در این مراسم پرداخت و با عناوین «اسطوره تیراندازی با کمان» و «شخصیت ورزشی برجسته» از او یاد کرد.

در این گزارش آمده است:

" ایران چهاردهمین روز ملی پارالمپیک خود را با مراسمی با حضور چندین چهره برجسته ورزشی از جمله زهرا نعمتی، قهرمان سه دوره تیراندازی با کمان پارالمپیک، جشن گرفت.

کمیته ملی پارالمپیک ایران(NPC) این رویداد را در آکادمی المپیک و پارالمپیک در تهران برگزار کرد؛ اگرچه امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا تعداد شرکت کنندگان کاهش یافته بود.

رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران نیز در این جشن در کنار حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران و نعمتی حضور داشت.

نعمتی در بازی‌های تابستانی ۲۰۲۰ توکیو با موفقیت از عنوان قهرمانی خود در مسابقات ریکرو پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ دفاع کرد و همچنین در مسابقات ریکرو انفرادی زنان در المپیک ۲۰۱۲ لندن به قهرمانی رسید.

نعمتی دارای جایگاه افسانه‌ای در این ورزش است و همچنین در المپیک ریودوژانیرو حضور داشت. او پس از پائولا فانتاتوی ایتالیایی در آتلانتا ۱۹۹۶، اولین کمانداری است که در بازی‌های المپیک و پارالمپیک شرکت کرد.

مراسم روز ملی پارالمپیک اولین بار در سال ۲۰۰۳ برگزار و سال ۲۰۱۶ پس از دستور رئیس جمهور بخشی از تقویم ملی شد.

محمود خسروی وفا، رئیس NPC ایران گفت: "ما روز ملی پارالمپیک را برای چهاردهمین بار جشن گرفتیم و می‌خواهیم آن را به عنوان یک روز بین المللی ثبت کنیم. روز ملی پارالمپیک می‌تواند روزی الهام بخش برای همه افراد دارای معلولیت باشد. "

NPC ایران قصد دارد جنبش پارالمپیک را به جامعه وسیع تری معرفی کند و با تغییر نگرش نسبت به معلولان و ارائه فرصت‌های اجتماعی، مشارکت آن‌ها را ارتقاء ببخشد.

ایران برای اولین بار سال ۱۹۸۸ در بازی‌های پارالمپیک سئول شرکت کرد و در سه دوره گذشته ۲۴ مدال طلا کسب کرده است.

ایران در بازی‌های ۲۰۲۰ توکیو، با کسب ۱۲ مدال طلا با رکورد خود در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی برابر کرد و در رده سیزدهم جدول مدال‌ها قرار گرفت."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
آفرین بانو
آخرین اخبار