حمایت از تولید داخلی با لغو واردات ۳۷ قلم داروی دامی

معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت : به منظور حمایت از تولید داخلی ، واردات ۳۷ قلم داروی دامی در گروه آنتی بیوتیک ها و مولتی ویتامین ها لغو شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، خالد خداویردی معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور در سمنان با بیان اینکه ۹۵ درصد نیاز دارویی دامی کشور در داخل تولید می‌شود گفت: به منظور حمایت از تولید داخلی واردات ۵ قلم آنتی بیوتیک و ۳۲ قلم مولتی ویتامین دامی ممنوع شد.

خالد خداویردی افزود: این اقلام، دارو‌ها و آنتی بیوتیک‌هایی هستند که در کشور تولید و حتی به سایر کشور‌ها صادر می‌شود.

او همچنین با اشاره به تولید واکسن‌های مورد نیاز دام و طیور در ۷ واحد تولید کننده دانش بنیان گفت: واکسن‌هایی نظیر آنفولانزا، لمپی اسکین، ppr و تب برفکی که قبلا در فهرست واردات قرار داشت، با تلاش متخصصان ایرانی در این شرکت‌ها تولید شده و امروز در این زمینه به خودکفایی رسیده ایم.

معاون سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه ۹۵ درصد نیاز دارو‌های دامی ایران در کشور تولید می‌شود تصریح کرد: ۱۹۰ تولید کننده داروی دامی در کشور فعال است که از این تعداد ۴۴ شرکت تولید کننده دارو، ۸ شرکت تولید کننده واکسن و سایر واحد‌ها تولید کننده انواع مواد ویتامینی و معدنی دامی هستند.

او برای بررسی مشکلات و ظرفیت‌های تولید دارو‌های دامی به سمنان سفر کرده است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار