عبدالسلام: راه برای کمک رسانی به العبدیه در مأرب باز است

رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا اعلام کرد راه برای کسانی که خواستار کمک به شهروندان در منطقه العبدیه در استان مأرب هستند، باز است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، محمد عبدالسلام در توئیتی اعلام کرد پیش از این به سازمان ملل و دیگر طرف‌های بین المللی اعلام کرده بودیم که از ورود کمک‌های انسانی به منطقه العبدیه استقبال می‌کنیم؛ اما معلوم شد آن‌ها به دنبال جنجال رسانه‌ای هستند و برای حل مسائل انسانی جدیت ندارند. همانگونه که از هفت سال پیش درباره کل یمن همین گونه عمل کردند.

محمد عبدالسلام در ادامه افزود: با این حال تاکید می‌کنیم راه برای کسانی که واقعا خواستار اراده کمک‌های انسانی هستند باز است.

وی همچنین تاکید کرد درگیری‌ها در العبدیه با عناصر تکفیری مرتبط با القاعده و داعش و قدرت‌های متجاوز بود.

گفتنی است پیش از این نیز «محمد عبدالسلام» در واکنش به ادعای «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان مبنی بر حمایت از آتش‌بس فراگیر در یمن اعلام کرد: اولین گامی که برای صلح می‌شود برداشت توقف تجاوز به یمن، رفع محاصره آن، خروج نظامیان از خاک یمن، بازسازی خسارات و پرداخت غرامت است.

او در ادامه افزوده بود: مردم یمن در حال دفاع از خود هستند و به کسی حمله نکردند! آن‌ها فقط حق آزادی، حاکمیت و استقلال کامل خود را می‌خواهند و به کمتر از حق مشروع خود قانع نخواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار