بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان سردشت همچنان روبه افزایش است

مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت با اشاره به اینکه این شهرستان همچنان در وضعیت قرمز مقابله با کرونا قرار دارد، گفت: بستری شدگان بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) همچنان سیر صعودی دارد.

داوود آتشی مدیر شبکه بهداشت و درمان سردشت در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار داشت: طبق آخرین وضعیت اعلامی از سوی کادر درمان، وضعیت افزایش بیماران بستری بخش قرنطینه کرونایی و بخش ICU قرنطینه کرونایی دوباره صعودی و روبه افزایش است و هم اکنون هشت نفر از ۱۰ بیماران بستری بخش ICU کرونا با توجه به درگیری ریوی و افت پایین اکسیژن در وضعیت مناسبی نیستند و ادامه این وضعیت در روز‌های نچندان دور باردیگر شاهد فوتی‌های بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه چهار پایگاه واکسیناسیون سیار برای تسریع در امر تزریق واکسن در این شهرستان راه‌اندازی شده،  گفت: ۲ پایگاه به صورت چادری در مناطق پرتردد و اصلی شهر از روز گذشته خدمات خود را آغاز کرده و طی روز‌های آینده نیز کادر درمان این پایگاه‌ها به صورت حضور در محله‌های شهر و به صورت کوچه به کوچه به امر واکسیناسیون خواهند پرداخت.

آتشی با اشاره به اینکه ۲ پایگاه سیار هم توسط آمبولانس‌های بیمارستان و مرکز اورژانس برای امر واکسیناسیون مجهز شده است، افزود: با مراجعه به مناطق حومه شهر و اطراف شهرستان، افرادی که تاکنون واکسن خود را دریافت نکرده اند، خدمات تزریق واکسن را از طریق این ۲ پایگاه دریافت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر پایگاه‌های سیار هم اکنون یک مرکز شهری واقع در سالن ورزشی حجاب بانوان، سه مرکز شهری و روستایی واقع در شهر‌های "نلاس"، "میراوه" و "ربط" و پنج مرکز روستایی در "بیوران سفلی"، "گل کندیک"، "اسلام آباد"، "بناویله حاجی مینه" و "بریسو" درحال خدمات رسانی و تزریق واکسن به افراد واجد شرایط هستند.

وی با بیان اینکه سردشت از لحاظ ضریب واکسیناسیون در رتبه‌های آخر آذربایجان غربی واقع شده است، افزود: به دلیل شرایط و فرهنگ این منطقه استقبال از واکسیناسیون مطلوب نبوده، اما با استفاده از فضای مجازی، اصحاب رسانه و همچنین اقدامات انجام شده این روند طی روز‌های اخیر بهتر شده است.

وی اظهار داشت: طبق آخرین آمار تاکنون بیش از ۵۵ هزار دُز انواع واکسن کرونا در این شهرستان به گروه‌های هدف و اولویت دار تزریق شده که از این تعداد بیش از ۳۴ هزار  دز اول و ۲۱ هزار فقره نیز دز دوم واکسن کووید-۱۹ را تزریق کرده اند.

شهرستان مرزی سردشت با بیش از ۱۲۰ هزار نفر جمعیت هم اکنون در شرایط قرمز مقابله با کرونا قرار دارد.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.