درآمدزایی ۱۵۸ میلیارد ریالی گمرک استان سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ۱۵۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال درآمد گمرک استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور با احتساب ضمانت‌نامه‌ها ثبت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان ابراز داشت: از مجموع ۱۵۸ میلیارد و ۵۵۴ میلیون ریال درآمدزایی گمرک استان سمنان در نیمه نخست سال ۱۴۰۰ میزان ۷۴ میلیارد و ۱۱۶ میلیون ریال مربوط به مالیات بر ارزش افزوده بود.

او ادامه داد: درآمدزایی گمرک استان سمنان نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافت.

او بیان کرد: ۲۴ بسته پستی به وزن ۱۵۲ کیلوگرم از ابتدای فروردین امسال تا پایان شهریور از مبدا گمرک استان سمنان به کشور‌های مختلف صادر شد.

سعدالدین تصریح کرد: ارزش بسته‌های پستی صادر شده از گمرک استان سمنان در نیمه نخست امسال هشت میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال بود.

او یادآور شد: ۱۱۲ هزار و ۸۶۷ تن کالا به ارزش ۱۶۹ میلیون دلار در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ از گمرک استان سمنان صادر و پنج هزار و ۳۴۲ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون و ۹۱۴ هزار دلار کالا در همین مدت از گمرک استان ترخیص شد.

او بیان کرد: کالا‌های مختلفی مانند هیدروکربن سبک، روغن موتور، سود سوزآور، شمش سرب، پودر لباسشویی، سیمان، کاشی و سرامیک از گمرک استان صادر و کالا‌هایی مانند پنبه حلاجی شده، اجزا و قطعات ترانسفور‌ها، الیاف اکرلیک، پنبه حلاجی شده و بلبرینگ به گمرک استان وارد شد.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: صادرات محرک اقتصادی هر کشوری است و مدیریت تولید راهبردی مهم در کمک به رونق صادرات است و از سوی دیگر بدون صادرات پررونق برنامه‌های کلان تولید به نتیجه مطلوب نمی‌‍ رسد و تحقق این ارتباط دوسویه نیازمند هماهنگی همه سازمان‌های متولی حوزه اقتصاد است.

بخش صنعت و معدن ۳۴ درصد از اشتغال استان سمنان و ۲۲ درصد از تولید ناخالص این استان را به خود اختصاص داده است. سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان سال ۹۹ بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال بود که برای سه هزار و ۶۱۸ نفر اشتغالزایی به همراه داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.