دیدار و گفتگوی نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان و دو تن از علمای مسلمان اندونزی

نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان و دو تن از علمای مسلمان اندونزی به دیدار و گفتگو پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان‌و‌بلوچستان در دیدار سید حسن العیدروس رئیس سابق سازمان اهل البیت اندونزی و عبد الله عبد القادر بیک مدیر حوزة المصطفی جاکارتا با اشاره به نقش امام خمینی (ره) در احیاء مقاومت در برابر استکبار جهانی و جلب توجه مسلمانان به انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در استان سیستان و بلوچستان با وجود برخورداری از اقوام و مذاهب مختلف، مردم با یکدیگر اجتماع دارند و به همین خاطر موسوم به پایتخت وحدت است.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان ساخت: رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ حدی برای رشد علمی، اقتصادی و... اهل سنت قائل نیستند.

سیدحسن العیدروس رئیس سابق سازمان اهل البیت اندونزی نیز در بخشی از این دیدار اظهار داشت: قبل از امام خمینی (ره) مسلمانان اندونزی از اهل بیت (ع) به جز در اشعار مذهبی شان چیزی نمی‌دانستند.

وی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی، بزرگ‌تر‌ها اقدامات عظیم امام خمینی (ره) در مبارزه با طاغوت و اهمیت کار را برای ما تبیین کردند.

این عالم مسلمان، فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره اهانت به مقدسات اهل سنت را باعث خوشحالی مسلمانان اندونزی دانست و ادامه داد: در کشور اندونزی در روز عاشورا، مراسمی برگزار می‌شود که در آن مسلمانان اهل سنت حتی بوداییان حضور یافته و استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار