عملکرد بانوان وزنه بردار در مسابقات قهرمانی جهان/ تاریخ سازی دختر ۱۶ ساله در عربستان

تیم ملی وزنه بردار دختران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان موفق شدند در جایگاه سوم قرار بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی وزنه برداری نوجوانان دختر کشورمان امسال در اولین حضور بین المللی خود در رقابت‌های قهرمانی جهان که در کشور عربستان برگزار شد شرکت کرد. رقابت‌های وزنه برداری نوجوانان جهان از ۱۲ تا ۲۰ مهر ماه در عربستان و در شهر جده برگزار شد و شب گذشته به پایان رسید. در این مسابقات علاوه بر بانوان، ۴ وزنه بردار پسر کشورمان هم در این بازی‌ها حضور داشتند که موفق شدند در کنار دختران عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دهند. در زیر به عملکرد ملی پوشان وزنه برداری پسر و دختر کشورمان می‌پردازیم:

فاطمه حسن پور/ دسته ۴۰ کیلوگرم دختران

در اولین روز این رقابت‌ها که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد فاطمه حسن پور ملی پوش نوجوان وزنه برداری کشورمان به روی تخته رفت. حسن‌پور در حرکت یک ضرب موفق شد رکورد ۴۹ کیلوگرم را به ثبت برساند، اما در ۲ ضرب موفق نبود و در ۳ مرتبه نتوانست وزنه ۵۶ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و بدین ترتیب از دور رقابت‌های قهرمانی جهان حذف شد.

متین محمدی/ دسته ۵۵ کیلوگرم پسران

در دسته ۵۵ کیلوگرم پسران متین محمدی نوجوان وزنه بردار کشورمان به روی تخته رفت و با ۱۲ وزنه بردار به رقابت پرداخت. محمدی در حرکات یک ضرب با ثبت رکورد ۹۲ کیلوگرم در رده هفتم قرار گرفت. ملی پوش نوجوان وزنه برداری کشورمان در حرکات ۲ ضرب ابتدا موفق شد وزنه ۱۱۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد، اما در حرکت دوم و سوم نتوانست وزنه‌های ۱۱۴ و ۱۱۸ کیلوگرم را بالای سر ببرد تا با رکورد ۱۱۰ کیلوگرم و در مجموع با ۲۰۲ کیلوگرم و ایستادن در جایگاه هفتم به کار خود در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان خاتمه داد.

زهرا حسینی/ دسته ۴۵ کیلوگرم دختران

در دسته ۴۵ کیلوگرم زهرا حسینی وزنه بردار نوجوان کشورمان در بخش دختران به روی تخته رفت و نتوانست توفیقی به دست آورد و از دور بازی‌ها کنار رفت. حسینی در حرکت یک ضرب ۲ مرتبه وزنه ۵۷ کیلوگرم را انداخت. او در حرکت سوم خود نیز وزنه ۵۸ کیلوگرم را بالای سر برد، اما نتوانست از سوی داوران امتیازی کسب کند و در نهایت ۳ چراغ قرمز دریافت کرد و از دور رقابت‌های قهرمانی جهان کنار رفت.

غزاله حسینی/ دسته ۵۹ کیلوگرم دختران

غزاله حسینی اولین بانوی وزنه برداری کشورمان بود که با کسب مدال برنز در حرکت ۲ ضرب موفق شد نخستین مدال را برای کاروان بانوان ایران به دست آورد. تیم ملی وزنه برداری نوجوانان دختر کشورمان در دسته ۵۹ کیلوگرم ۲ نماینده داشت که هر ۲ وزنه بردار نوجوان کشورمان موفق شدند عملکرد نسبتاً خوبی در حرکت یک ضرب داشته باشند.

در حرکات ۲ ضرب سیده غزاله حسینی در حرکت اول موفق به مهار وزنه ۸۲ کیلوگرم شد، اما در حرکت دوم وزنه ۹۱ کیلوگرم را انداخت. او در حرکت سوم خود نیز موفق به مهار وزنه ۹۴ کیلوگرمی شد و با همین رکورد، موفق شد مدال برنز ۲ ضرب را به خود اختصاص دهد. حسینی در مجموع با رکورد ۱۶۸ کیلوگرم چهارم جهان شد.


بیشتر بخوانید


فاطمه کشاورز/ دسته ۵۹ کیلوگرم دختران

فاطمه کشاورز در یک ضرب موفق به مهار وزنه‌های ۶۵، ۷۲ و ۷۶ کیلوگرمی شد و در جایگاه چهارم قرار گرفت. همچنین سیده غزاله حسینی دیگر وزنه بردار نوجوان دختر کشورمان نیز وزنه‌های ۶۵، ۷۱ و ۷۴ کیلوگرم را بالای سر برد و ششم شد. ملی پوش نوجوان دختر کشورمان کار خود را در حرکات ۲ ضرب با وزنه ۸۶ کیلوگرم شروع کرد و موفق به مهار این وزنه شد، اما در حرکت دوم و سوم وزنه ۹۳ کیلوگرم را انداخت تا کارش با همان ۸۶ کیلوگرم در ۲ ضرب و عنوان هفتمی جهان تمام شود. کشاورز با رکورد ۱۶۲ کیلوگرم در مجموع نیز در جایگاه ششم قرار گرفت.

علیرضا عباسپور/ دسته ۸۱ کیلوگرم پسران

علیرضا عباسپور وزنه بردار نوجوان کشورمان در دسته ۸۱ کیلوگرم پسران به روی تخته رفت و با حریفان خود به رقابت پرداخت. عباسپور ملی پوش نوجوان وزنه برداری کشورمان در حرکت اول خود در یک ضرب موفق شد وزنه ۱۴۰ کیلوگرم را بالای سر ببرد. او در حرکت دوم هم توانست وزنه ۱۴۳ کیلوگرم را مهار کند و در آخر نیز وزنه ۱۴۷ کیلوگرم را بالای سر برد تا مدال طلای یک ضرب را به دست آورد.

امیرحسین سلیمانی/ دسته ۸۹ کیلوگرم پسران

امیرحسین سلیمانی ملی پوش نوجوان کشورمان در دسته ۸۹ کیلوگرم پسران با ۱۲ وزنه بردار از کشور‌های مختلف جهان به رقابت پرداخت. سلیمانی در حرکت اول خود در یک ضرب موفق شد وزنه ۱۳۵ کیلوگرمی را بالای سر برد و در حرکت دوم هم توانست وزنه ۱۴۱ کیلوگرمی را مهار کند، اما در حرکت سوم خود و در مهار وزنه ۱۴۳ کیلوگرمی ناکام ماند تا با اختلاف یک کیلوگرم مدال برنز یک ضرب را از دست بدهد.

در این دسته وزنه بردارانی از ترکیه با رکورد‌های ۱۴۹ و ۱۴۸ کیلوگرمی اول و دوم شدند. همچنین وزنه بردار روسیه نیز با رکورد ۱۴۲ کیلوگرم سوم شد. امیرحسین سلیمانی در حرکات ۲ ضرب، ابتدا پشت وزنه ۱۶۶ کیلوگرم قرار گرفت، اما نتوانست این وزنه را مهار کند. او در حرکت دوم بار دیگر پشت این وزنه رفت و این بار توانست وزنه ۱۶۶ کیلوگرم را بالای سر ببرد. سلیمانی در حرکت سوم نیز موفق به مهار وزنه ۱۷۱ کیلوگرم نشد تا با رکورد مجموع ۳۰۷ کیلوگرم در رده پنجم این دسته قرار بگیرد.

کیژان مقصودی/ دسته ۷۶ کیلوگرم دختران

کیژان مقصودی بانوی ملی پوش نوجوان وزنه برداری کشورمان در رقابت‌های قهرمانی جهان در دسته ۷۶ کیلوگرم به مصاف رقبای خود رفت. او در حرکات اول خود در یک ضرب موفق شد وزنه ۶۵ کیلوگرم را بالای سر ببرد و در حرکت دوم نیز توانست وزنه ۷۰ کیلوگرم را به خوبی مهار کند. مقصودی، اما در حرکت سوم خود نتوانست وزنه ۷۵ کیلوگرم را بالای سر ببرد و با رکورد ۷۰ کیلوگرم در جدول ۷ نفره این گروه در حرکت یک ضرب، هفتم شد.

کیژان مقصودی در حرکات ۲ ضرب موفق شد هر ۳ انتخاب خود را بالای سر ببرد. او در ۳ حرکت خود موفق به مهار وزنه‌های ۸۵، ۹۳ و ۹۷ کیلوگرمی شد و در جایگاه ششمی ۲ ضرب قرار گرفت. بدین ترتیب مقصودی در مجموع با رکورد ۱۶۷ کیلوگرم در جایگاه هفتم جهان قرار گرفت.

یکتا جمالی/ دسته ۸۱ کیلوگرم دختران

یکتا جمالی ملی پوش بانوی کشورمان در دسته ۸۱ کیلوگرم مسابقات قهرمانی جهان به روی تخته رفت و با ۶ وزنه بردار به رقابت پرداخت. جمالی که چند ماه قبل در مسابقات جوانان جهان موفق به کسب مدال برنز شده بود و اولین مدال جهانی وزنه برداری بانوان ایران را به دست آورد، در رقابت‌های نوجوانان جهان در حرکت یک ضرب موفق به ثبت رکورد ۹۰ کیلوگرم شد. جمالی در حرکت اول خود در یک ضرب وزنه ۸۶ کیلو را با موفقیت بالای سر برد. او در حرکت دوم خود نیز وزنه ۹۰ کیلوگرم را با موفقیت مهار کرد.

ملی پوش نوجوان کشورمان برای اول شدن در یک ضرب باید وزنه ۹۳ کیلوگرم را مهار می‌کرد، اما نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد و در نهایت در جایگاه سوم قرار گرفت و صاحب گردن آویز برنز شد.

بانوی ملی پوش وزنه برداری کشورمان بعد از اینکه در حرکات یک ضرب موفق شد با ثبت رکورد ۹۰ کیلوگرم مدال برنز را به دست آورد، در حرکات ۲ ضرب هم توانست مدال نقره را از آن خود کند. جمالی در حرکات ۲ضرب، با موفقیت وزنه‌های ۱۰۷ و ۱۱۵ کیلوگرم را بالای سر برد و در حرکت سوم در حالی که وزنه ۱۱۶ کیلوگرم را ابتدا انتخاب کرده بود، وزنه انتخابی را به ۱۱۹ تغییر داد، اما نتوانست این وزنه را مهار کند و بدین ترتیب به مدال نقره ۲ ضرب رسید. جمالی با رکورد ۲۰۵ کیلوگرم در مجموع نایب قهرمان جهان شد.

کوثر تنها/ دسته ۸۱+ کیلوگرم دختران

در دسته ۸۱+ کیلوگرم دختران "کوثر تنها" نماینده کشورمان به مصاف رقبای خود از ۷ کشور جهان رفت. وزنه‌بردار کشورمان هر ۳ حرکت خود در یک ضرب را با موفقیت بالای سر برد و ششم شد. "تنها" در سه حرکت خود در یک ضرب موفق به مهار وزنه‌های ۷۰، ۷۵ و ۷۹ کیلوگرم شد. بانوی ملی پوش نوجوان کشورمان در حرکت ۲ ضرب ابتدا وزنه ۹۲ کیلوگرم و بعد از آن وزنه ۹۶ کیلوگرم را بالای سر برد، اما انتخاب سوم وزنه ۱۰۳ کیلوگرم را انداخت و با رکورد ۹۶ کیلوگرم در ۲ ضرب و در مجموع ۱۷۵ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد. کوثر تنها در حرکت یک ضرب ششم و در حرکت ۲ ضرب و مجموع هفتم جهان شد.


بیشتر بخوانید


امیررضا محمدی نیا/ دسته ۱۰۲+ کیلوگرم پسران

در دسته ۱۰۲+ کیلوگرم مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان پسران، امیررضا محمدی‌نیا ملی پوش نوجوان روی تخته رفت. او در بین ۱۰ وزنه‌بردار دسته فوق سنگین و در رقابت‌های یک ضرب با رکورد ۱۴۴ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت و موفق شد مدال برنز یک ضرب را به دست آورد.

محمدی نیا نماینده دسته فوق سنگین ایران در مسابقات جهانی وزنه برداری نوجوانان کار خود را در ۲ ضرب با وزنه ۱۶۶ کیلوگرم آغاز کرد. او سپس در حرکت‌های دوم و سوم خود نتوانست وزنه‌های ۱۷۰ و ۱۷۳ کیلوگرم را مهار کند تا در حرکت ۲ ضرب، پنجم شود. ملی پوش نوجوان کشورمان با رکورد ۳۱۰ کیلوگرم در مجموع، سوم شد و مدال برنز یک ضرب و مجموع این دسته را از آن خود کرد.

بدین ترتیب تیم ملی وزنه برداری دختران کشورمان در مسابقات قهرمانی جهان با مدال‌هایی که غزاله حسینی (مدال برنز یک ضرب) و یکتا جمالی (مدال برنز یک ضرب و نقره ۲ ضرب) به دست آوردند تاریخ سازی کرد و موفق شدند بعد از آمریکا و روسیه در رتبه سوم جهان قرار بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار