افزایش ۲۶ محصول جدید به سبد استاندارد همدان

مدیرکل استاندارد استان همدان از صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری برای ۲۶ محصول خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،محمد مددی، مدیرکل استاندارد استان همدان بیان کرد: این محصولات شامل فرآورده‌های صنایع غذایی، کشاورزی، ساختمانی، معدنی، خودرو، نیرو محرکه، بسته بندی و سلولزی هستند که در نیمه نخست امسال تحت پوشش استاندارد قرار گرفته‌اند.

او گفت: برای ۱۲ محصول نیز پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی صادر شده که حکایت از استقبال صنایع برای تولید کالا‌های با کیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

مددی، کاربرد علامت استاندارد را نشانه تعهد تولیدکننده یا ارائه کالا بر اساس موازین و مقررات بیان کرد و ادامه داد: امسال با توجه به نتایج آزمون‌ها و رعایت نشدن ویژگی‌های مندرج در استاندارد‌ها ۵۶ پروانه استاندارد در این استان تعلیق و ۳۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد باطل و ۱۴۰ پروانه از ابتدای امسال تمدید شد.

مدیرکل استاندارد استان همدان ابراز داشت: تولید کالا‌ها و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن، جرم محسوب می‌شود و مرتکبان طبق قانون مجازات می‌شوند.

او با تاکید بر اینکه رعایت استاندارد پیش‌نیاز جهش تولید است، گفت: تولید استاندارد و با کیفیت، اصل مهمی در توسعه بازار محصولات به شمار می‌آید و رونق فضای اقتصادی و توسعه صادرات را به همراه دارد.

مددی اظهار داشت: مصرف کنندگان با ارسال کد ۱۰ رقمی مندرج در ذیل نشان استاندارد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اصالت این نشان مطمئن شوند.

او افزود: این سامانه پیامکی به منظور جلوگیری از سوء استفاده و پیشگیری از درج نشان جعلی استاندارد بر روی کالا‌ها راه اندازی شده که اطلاعاتی از قبیل شماره پروانه، نام فراورده، تاریخ اعتبار پروانه، نام واحد تولیدی، استان و شهرستان محل تولید و نوع استاندارد محصول را در اختیار درخواست کننده قرار می‌دهد.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.