فاضلاب شادگان؛ سریالی که پایان ندارد/ آیا با جذب اعتبار بخشی از فاضلاب اصلاح می‌شود

فاضلاب در شادگان مشکلی است که سال‌ها وجود دارد، اما هنوز اقدام موثری برای رفع آن انجام نشده و موجب گلایه مندی شهروندان شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شادگان، شهر تالاب و نخل‌های بلند، به عنوان بخشی از استان خوزستان، همچون دیگر نقاط این استان بهره‌مند از منابع نفتی و غیر نفتی است، ولی محرومیت‌هایی که این شهر با آن دست و پنجه نرم می‌کند بی شک با شرایط خاص آن همخوانی ندارد.

شرایط در شادگان به گونه‌ای است که در برخی معابر شهر امکان عبور مردم هم مهیا نیست و رودخانه‌ای از فاضلاب در برخی مناطق آن ایجاد شده که در شان مردم شادگان نیست. یکی از مشکلاتی که علاوه بر نازیبایی شهری، تهدیدی نیز برای سلامتی مردم شادگان به شمار می‌رود، فاضلاب این شهرستان است.

یکی از بدیهی‌ترین حقوق شهروندی، داشتن فضای شهری زیبا و سالم است، ولی در شادگان علاوه بر نبود فضای شهری زیبا، فضای سالمی نیز وجود ندارد چرا که هم مبلمان شهری مناسب ندارد و هم فاضلاب آن مرتبا بالا زده و سلامت شهروندان را به خطر انداخته است.

یکی از شهروندان به خبرنگار ما گفت: دوست دارم روزی ببینم بچه‌هایم در کوچه و خیابان راحت بازی کنند و شاد باشند، اما به خاطر وضعیت بسیار بد فاضلاب این امکان وجود ندارد، زیرا چاه‌های فاضلاب فاقد درپوش هستند و فاضلاب بالا زده بسیار خطرناک است چرا که این احتمال وجود دارد کودکی در این چاه‌ها سقوط کند و اگر این اتفاق بیوفتد، فوت آن حتمی است.

اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح بخشی از فاضلاب شادگان

اما در همین حال قرار است که اقداماتی به منظور رفع این معضل انجام شود؛ هادی عساکره سرپرست اداره آب و فاضلاب شادگان در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید که با پیگیری‌های انجام شده، بانک سپه هزینه اصلاح فاضلاب برخی از مناطق شادگان را تقبل کرد.

او افزود: در نشستی که با کمیته تامین اعتبار بانک سپه ایران داشتم، بر اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح فاضلاب منطقه صوفی آباد، منطقه بیمارستان و همچنین ۳۸ نقطه از نقاط متفرقه شهر شادگان موافقت شد که پس از تعیین پیمانکار، عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد و پس از عملیاتی شدن آن، شاهد رفع بخش بسیار مهم و قابل توجهی از فاضلاب شهر شادگان خواهیم بود.

سرپرست آبفا شادگان ضمن تشکر از همکاری و تعامل نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی و همچنین فرماندار شادگان تصریح کرد: با اجرای این پروژه شاهد مرتفع شدن بخش قابل توجهی از مشکل فاضلاب شادگان خواهیم بود.

فاضلاب شادگان؛ سریالی که پایان ندارد/ اعتبار اصلاح بخشی از فاضلاب شهرستان جذب شد

فاضلاب شادگان؛ سریالی که پایان ندارد/ اعتبار اصلاح بخشی از فاضلاب شهرستان جذب شد

فاضلاب شادگان؛ سریالی که پایان ندارد/ اعتبار اصلاح بخشی از فاضلاب شهرستان جذب شد

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار