رئیس سازمان مدیریت بحران کشور مطرح کرد؛

سوله‌های مدیریت بحران چند منظوره هستند/نیازی نیست برای روز مبادا سرمایه گذاری کنیم

نجار گفت:سوله های مدیریت بحران چند منظوره هستند و ضرورتی ندارد که برای روز مبادا سرمایه گذاری انجام می کنیم.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در گفت و گو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،اظهار کرد:با ابلاغ قانون مدیریت بحران، این نیاز به وجود آمد که تعدادی سند، آیین نامه و دستور العمل نوشته شود و ما این کار را به پژوهشکده واگذار کردیم. پژوهشگاه با گرد آوری اساتید آکادمیک و تجربی توانستند این آیین نامه ها و ... را تدوین کند. تعدادی از این مصوبات در دولت گذشته برای اجرا ابلاغ شده و تعدادی نیز در مسیر ابلاغ و اجرا است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برخی از این مصوبات در مسیر تصویب، ابلاغ و اجرا است و برای کشوری که پر حادثه است کار ارزشمندی انجام شده است. ما باید تجارب را با دانش و علم تلفیق کنیم و این پژوهشکده در این زمینه موفق بوده است‌ وامیدواریم بتوانیم سیاست های اصلی مدیریت بحران که پیشگیری و کاهش خسارات جانی و مالی در سوانح طبیعی است را انجام دهیم.

وی در مورد سوله های مدیریت بحران که آماده حوادث نیست  گفت: قرار بود در شهر تهران ۱۸۰ سوله ساخته شود که نزدیک به ۱۰۲ سوله آماده شده و این سوله ها چند منظوره است. ضرورتی ندارد که برای روز مبادا سرمایه گذاری انجام شود، یعنی می شود این سوله ها چند منظوره باشند.

نجار گفت: اما هر زمانی که سازمان مدیریت بحران شهرداری احساس نیاز کند می تواند بدون اجازه شخصی که سوله به او واگذار شده به آن وارد شود. این سوله ها کفاف جمعیت تهران را نمی دهد در واقع سوله ها مرکز مدیریتی است و ابزار و امکانات ایام حوادث را دارد، برخی آموزش های محلی نیز داده شده تا بتوانند در آن جا حضور پیدا کرده و کارمدیریتی انجام دهند اما هدف اسکان و امثال این نیست.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۲۰ مهر ۱۴۰۰
فعلا که تو سوله هاشون باد میخوره
آخرین اخبار