در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

بازنشستگان خواستار تصویب لایحه دائمی شدن همسان‌سازی حقوق هستند و این لایحه در مجلس در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،حقوق بازنشستگان کشور چند سالی است که به دلیل نوسانات اقتصادی و تورم و به تبع آن گرانی‌های پی در پی مایحتاجی که برای زندگی لازم است کفاف هزینه‌های بازنشستگان را نمی‌دهد و این مسئله آن‌ها را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است. این موضوع با گرانی‌های روز افزون، شنیده نشدن گلایه‌ها و خواسته‌های بازنشستگان و مشکلات دیگر سبب شده جمعیت بازنشستگان کشور به شدت تحت تاثیر مشکلات مالی قرار بگیرند و نسبت به حقوق بازنشستگی دریافتی خود اعتراض کنند.

برای حل مشکلات مالی و نارضایتی بازنشستگان از مبلغ حقوق بازنشستگی دریافتی زمزمه‌هایی از همسان سازی حقوق آن‌ها به میان آمد تا شکاف ایجاد شده بین حقوق و هزینه‌های بازنشستگان جبران شود و پس از حرف و حدیث‌های بسیار سال گذشته بود که ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه که از برقراری عدالت و نظام پرداخت، رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت‌ها و برخورداری از امکانات شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران کشوری و لشکری سنوات مختلف صحبت می‌کرد در مسیر اجرایی شدن قرار گرفت.

دو مرحله از متناسب‌سازی با عزم دولت دوازدهم صورت گرفت و بازنشستگان کشور بعد از دو مرحله متناسب‌سازی و افزایش قابل توجه حقوق بازنشستگی تاثیر مثبت آن را در زندگی احساس کردند و این کار مقداری از فشار‌هایی که از هر طرف زندگی آن‌ها را احاطه کرده بود کاست.قرار بر این شد که همسان سازی حقوق بازنشستگان در مسیر دائمی شدن قرار گیرد که دلایلی مانند ایجاد تورم و مشکل تامین بودجه ی این کار فعلا مانع از اجرایی شدن آن  شده است.

آیا همسان سازی حقوق تورم ایجاد می کند؟

بر کسی پوشیده نیست که متناسب‌سازی زمانی کمک کننده خواهد بود که استمرار داشته باشد و هم پای تورم پیش بیاید تا دوباره شکاف عمیقی بین حقوق و هزینه‌های بازنشستگان اتفاق نیفتد به همین دلیل صحبت از دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به میان آمد که البته به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و استقبال نکردند.

حالا در جایگاهی ایستاده‌ایم که دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به طنابی شبیه شده که عده‌ای طرف تصویب و اجرای آن‌هستند و یک سمت طناب را می‌کشند و عده‌ای دیگر به دلایل نا معلوم و نه چندان قانع کننده معتقدند همسان‌سازی نتایج خوبی ندارد و طرف دیگر طناب را می‌کشند و هر کدام سعی دارند حرف خود را به کرسی بنشانند.

علت مخالفت عده‌ای از آن‌ها همان بهانه همیشگی تورم‌زا بودن افزایش حقوق است و برخی دیگر، اما نداشتن پشتوانه مالی برای تامین بودجه‌ی دائمی شدن همسان‌سازی را دلیل مخالفت خود با این موضوع می‌دانند البته برخی از نمایندگان هم در کنار بازنشستگان قرار دارند و ادعا می‌کنند در حال تلاش برای تصویب لایحه دائمی شدن همسان سازی هستند حال باید منتظر بود دید عاقبت سرنوشت این لایحه به کجا خواهد رسید.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که دولت در سال قبل از محل ۳۱ هزار میلیارد تومان صرفه جویی در مصارف بودجه توانست طرح رتبه بندی فرهنگیان، همسان سازی حقوق بازنشستگان، معوقات ایثارگران و فوق العاده ویژه کادر درمان را بپردازد. با این وجود همچنان تامین بودجه برای دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد عده‌ای می‌گویند که دولت باید بدهی خود را به این سازمان پرداخت کند تا این مشکل حل شود، اما پرداخت این بدهی سنگین در مدت کوتاه دور از انتظار است.

لایحه دائمی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان در مثلث بهارستان به کجا رسید؟

عقب افتادگی مزدی بازنشستگان باید با همسان سازی جبران شود

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره علت مطرح شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: علت مطرح شدن بحث متناسب‌سازی حقوق به دلیل عقب افتادگی به وجود آمده در دوره‌ها‌ی قبل است شورای عالی کار که بر اساس ماده ۴۱ قانون کار باید با توجه به نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند و بر اساس سبد هزینه‌ی خانوار حقوق و دستمزد را بررسی و اعلام کند، اما حقوق و دستمزد اعلامی آن‌ها در چند سال گذشته کم‌تر از هزینه‌های خانواربوده است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی با اشاره به عدم اجرای درست ماده ۴۱ قانون کار بیان کرد: در حال حاضر در شرایطی قرار داریم که حداقل حقوق برای بازنشستگان ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، ولی حداقل سبد هزینه‌ی خانوار از ۱۰.۵ تا ۱۱میلیون تومان برآورد شده است این فاصله‌ی ایجاد شده به دلیل این است که در شورای عالی کار تعیین حقوق به شکل دستوری اجرامی‌شود بانک مرکزی تورم واقعی را اعلام نمی‌کند و همین امر باعث شکاف ایجاد شده بین سبد معیشت و دستمزد شده است.

دهقان کیا با تاکید بر اجرای قانون تصریح کرد: فاصله‌ی ایجاد شده در هزینه‌های زندگی با حقوق فشار زیادی را روی زندگی حقوق بگیران چه در بخش شاغلین و چه در بخش بازنشستگان گذاشته است و کمر همه‌ی آن‌ها را شکسته است.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی با اشاره به تاریخچه همسان‌سازی در کشور ادامه داد: برای اولین بار بود که بعد از انقلاب در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ دولت حقوق شاغلین در بخش کشوری و لشکری را ۵۰ درصد افزایش داد با این کار فاصله‌ای بین بازنشستگان کشوری و لشکری با شاغلین این بخش زیاد شد به همین دلیل مرحله اول متناسب‌سازی انجام شد.

دهقان کیا اظهار کرد: با وجود اجرای مرحله‌ی اول متناسب‌سازی همچنان فاصله‌ی بین آن‌ها خیلی زیاد بود به همین دلیل در مهر ماه سال ۱۳۹۹ مجددا متناسب‌سازی انجام دادند و در دو مرحله توانستند تا ۹۰ درصد آن افزایش که در بخش شاغلین کشوری و لشکری انجام گرفته بود در بازنشستگان هم انجام دهند و بعد برای جبران فاصله‌ای که بین بازنشستگان کشوری و لشکری با تامین اجتماعی صورت گرفته بود دو مرحله همسان‌سازی حقوق برای تامین اجتماعی هم انجام گرفت.

وی با با بیان این که با انجام متناسب‌سازی سعی شد تامین اجتماعی‌ها به کشوری و لشکری نزدیک شوند گفت: بر اساس بررسی‌هاییکه اول فروردین صورت گرفت و طبق اعلام مدیر امور مالی آن‌ها حداقل بگیر‌های کشوری ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت می‌کردند در صورتی که بر اساس محاسبه‌ی کانون عالی بازنشستگان آن‌ها ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌گرفتد که بعد از بحث‌های زیاد و طولانی قرار شد به حداقل بگیر‌ها ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی افزود: اردیبهشت ما مصوب شد که متناسب‌سازی که در سال ۱۳۹۹ انجام گرفته جزو حقوق است بنابراین حالا که جزو حقوق است باید در سال ۱۴۰۰ متناسب سازی به اضافه‌ی حقوقی که داشتند انجام شود که این اتفاق افتاد.

دهقان کیا با اشاره به دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق تصریح کرد: اول باید دید خواسته‌ی آن‌هایی که بحث دائمی شدن متناسب‌سازی را مطرح می‌کنند چیست مثلا بازنشستگان کشوری و لشکری می‌خواهند که اگر افزایشی برای شاغلین این بخش بود برای آن‌ها هم انجام شود یا نه می‌خواهند که متناسب‌سازی که در سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاده ادامه داشته باشد.

وی افزود: در تامین اجتماعی این توافق بین کانون عالی بازنشستگان و سازمان تامین اجتماعی انجام گرفته که متناسب‌سازی جزو حقوق هست و، چون جزو حقوق حساب می‌شود در سال ۱۴۰۰ مجموعه‌ی این دو مشمول افزایش بوده بنابراین از این به بعد هم همین‌طور است اگر منظور از دائمی شدن متناسب سازی این موضوع است که بین تامین اجتماعی و کانون عالی بازنشستگان درباره آن توافق ایجاد شده و صورت جلسه نوشته شده دیگر نمی‌توانند توافقی که انجام گرفته و یک سال هم عملیاتی شده را قطع کنند.

راهکار بهبود وضعیت معاش بازنشستگان چیست؟

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی درباره راهکار بهبود وضعیت معیشت کارگران تصریح کرد: شورای عالی کار الان باید جلسه می‌گذاشت چرا که بازنشستگان ما واقعا دیگر نمی‌توانند زیر بار تورم وحشتناکی که دارد همین طور پیش می‌رود چه در بحث مواد غذایی و چه در بحث مسکن کمر راست کنند به همین دلیل انتظار ما از وزیر کار این است که با توجه به شعار‌هایی که دادند سفره‌ی مردم را رنگین‌تر کنند فکر اساسی درباره معیشت کارگران و بازنشستگان شود.

دهقان کیا گفت: سوال من از نمایندگانی که مخالف دائمی شدن همسان‌سازی هستند این است که اگر حقوق و دستمزد را افزایش ندهید و تورم را هم کنترل نکنید یکی باید باشد تا محصولات تولیدی را بخرد یا نه وقتی قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند به تبع تولید کارخانه کاهش پیدا می‌کند بیکاری پیش می‌آید و دوباره افزایش بیکار‌ها را خواهیم داشت این‌ها همه موضوعاتی است مخالفان متناسب‌سازی دائمی باید به آن توجه کنند.

او با بیان این‌که ادعای برخی نماینده‌ها مبنی بر این که متناسب‌سازی باعث ایجاد تورم است نادرست است اظهار کرد: تورم وقتی ایجاد می‌شود که دولت ۴۰۰ هزار میلیارد تومان پول چاپ می‌کند که همین مبلغ حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد تورم ایجاد می‌کند برای کنترل تورم باید جلوی این موضوع گرفته شود.

زمزمه ی کنار گذاشتن همسان سازی دائمی جدی نیست

رئیس کانون بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی گفت: نمایندگان برای کنترل تورم بیایند مشکلات اصلی را بررسی کنند و جلوی آن را بگیرند نه این که با افزایش حقوق بازنشسته و دستمزد کارگر مخالفت کنند البته در مجلس۱۰۰ نماینده هم هستند که با متناسب‌سازی دائمی موافق هستند.

دهقان کیا ادامه داد: در جامعه امروز اگر تورم ۱۰ درصد است مسئولان این مقدار را در حقوق کارگران و بازنشستگان افزایش دهند انتظار ما این است که نمایندگان مجلس جلوی تورم را بگیرند و آن را صفر کنند و در مرحله‌ی بعد شکاف قبلی ایجاد شده در مزد و هزینه را جبران کنند، اما وقتی تورم را رها می‌کنند و می‌گویند افزایش حقوق باعث ایجاد تورم می‌شود باید بدانند که حقوقی که به ما می‌دهند باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهد شد، ولی اگر قیمت‌ها را رها کنند و حقوق ما را پایین نگه دارند همین بدبختی‌هایی که امروز شاهد آن هستیم ادامه خواهد داشت.
وی افزود: من فکر می‌کنم که زمزمه‌ی کنار گذاشتن دائمی کردن همسان سازی جدی نباشد مخالفان این طرح یکی اقلیتی در مجلس هستند و ما از مجلس انقلابی این انتظار را نداریم که در رابطه با موضوعی که باعث بهبود معیشت مردم می‌شود مخالفت کنند ما بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان کشوری و لشکری در یک کشتی هستیم اگر همسان‌سازی فقط برای آن‌ها انجام یک تبعیض است و اگر این اتفاق بیفتد قطعا با عکس‌العمل بازنشستگان تامین اجتماعی مواجه خواهد بود.

مشکل همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی حل خواهد شد

میرهاشم موسوی رئیس سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: متناسب سازی حقوق بازنشستگان صورت گرفته است و در حال حاضر طبق روال پرداختی ماه‌های گذشته، سازمان تامین اجتماعی موفق به پرداخت حقوق بازنشستگان خود شده است.

وی در خصوص بازپس گیری ۸۹ هزار میلیارد سهام و امکان ایجاد و یا عدم ایجاد مشکل در متناسب سازی حقوق‌ها افزود: این موضوع، مشکل قانونی بین سازمان تامین اجتماعی و مجلس و دولت است که آن هم حل خواهد شد و مشکل خاصی در رابطه با باز پس گیری ۸۹ هزار میلیارد سهام تامین اجتماعی ندارد.

موسوی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی حتما با کسری منابع و بودجه رو به رو خواهد شد و بر اساس شرایط اقتصادی کشور باری بر روی صندوق بیمه‌ای تامین اجتماعی تحمیل شده است، البته سازمان تامین اجتماعی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا سر موعد مقرر تمام پرداختی‌ها انجام شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی یادآور شد: طی دو ماه مدیریت بنده در سازمان تامین اجتماعی در زمان مقرر پرداختی‌ها انجام شده و با مشکل قابل توجه‌ای رو به رو نشده ایم، اما همچنان کسری منابع و بودجه وجود دارد، همچنین راهکار‌هایی برای پیش بینی و جبران منابع در نظر داریم که با کمک خدا کار را جلو خواهیم برد و تا پایان سال مشکلی نخواهیم داشت.

 


بیشتر بخوانید

زمان پرداخت مستمری مهر مستمری بگیران تامین اجتماعی اعلام شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۱ ۱۰ فروردين ۱۴۰۱
خداکند باین همه عقب ماندگی بازنشستگان که نسبت به همه جا دیگه افتضاح ببار اورده وهمش طی شعاربوذه ودعمل نه تنها حقوقها در4200 مانده بخصوص سابقه های 10 تا 19 سال که دیگه ان معنای زندگی کردن را به مرگ راضی شدهاند اخه قضاوت کنید 1 میلیون یا 2 میلیون حتی 3 میلیون حقوق هست که حالااسمشو میشود گذاشت حداقل کدام حداقل مگه بغیر از اینکه اینها نیز خانواده ای بزرگ دارندودارای مریضی هستند یا اگرسالم بودن که ادامه میدادند چرا به زباله گردی می افتادند یا حتی به گدایی بیایید اینبار حقوقهای اینها را درحد قانونی در قواره حقیقی سبد معیشت درست که اینها هم زحمتهای سی سال را کشیدند اما درحقشان وقت کارهم ظلم شده وپایمالشان کردند اینها یکبار برای همیشه باید حمایت عادلانه شوند بیشترین ظلم نسبت به اینها شده حقوقهای واقعا کم که درخانوادهای اینها هم الم شنگه هست اینها نمیخواهند اجحاف به کسی شود حق واقعی قانونی را بصورت دقیق خواهان هستند انچه که سبد معیشت درواقع هست بحرحال نصف انرا تعلق بهشان بدهند هرچه مشکل باز باقی فقط نیمی از ماه را خواهند داشت بازبهترازقبل خواهدبود بع امید مژده حقیقی ونجات به نسبت نیمه اینها انشااله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۲ دی ۱۴۰۰
همسان‌سازی لایحه بود چه شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
عارف
۲۲:۱۲ ۰۳ دی ۱۴۰۰
آره همسان سازی حقوق بازنشسته ها ایجاد تورم میکنه، خیلی هم زیاد. اصلا بازنشسته ۳۰ سال حقوق گرفته، پاداش هم که به اندازه ۳۰ سال بهش دادن، برای چی باید حقوق بگیره!!!! کار نکنه حقوق بگیره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۰۱ ۲۶ آذر ۱۴۰۰
باسلام خدمت مسئولین دست اندرکار که مخالف تصویب لایحه همسان سازی حقوق بازنشستگان هستند ؛ برادر عزیز می گویند که سواره از حال پیاده چه خبر دارد یا مثل دیگر ، آدم سیر از حال گرسنه چه خبر داره ما در شرایط بحرانی هستیم و حقوق مان به نصف برج نمی رسد تا چه رسد به آخر ماه جلوی زن و بچه و عروس و داماد واقعاً شرمنده هستیم آیا واقعاً این انصاف هست !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
سلام " آقای قالیباف ، چرا لایحه دوفوریتی قانونی شدن همسان سازی بازنشستگان را در زباله دان انداختی خدا رو خوش نمیاد این همه ظلم ، باز نشستگان هر روز هزاران بار لعن میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
سوال این است چرا بازنسشته میشویم حقوقمان کسر میسود مگر ما بر اساس آخرین حقوق بیمه بازنشتگی پرداخت نکرده ایم چرا میانگین ۲۴ ماه حقوق را میزان قرار میدهند این کار خیلی ظلم است به باز نشسته و موظف بگیر لطفا این مورد را حل کنید افزایش پیش کش سازمان تامین اجتماعی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۸:۱۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
سخنی با عالیمقامان // مال هرکی را دوست دارید بخورید // ولی مال بازنشسته ها را نخورید // گناه دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
بازنشسته ای که سال ها پولش را به صندوق داده تا روزی که نیاز دارد ازآن استفاده کند وحقوق مناسب بگیرد امروز کمترین حقوق را دریافت می کند که پاسخگوی نصف ماه نیست ولی مسئولان صندوق های بازنشستگی وکارکنان آن حقوق های نجومی می گیرند چرا وقتی رفاه بازنشسته را از بین برده اند چنین حقوق هایی می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
فیضی
۰۰:۳۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
سلام چه فرقی بین بازنشستگان تامین اجتماعی وسایر بازنشستگان لشکری ودولتی وجود دارد مستمری بگیران تامین اجتماعی خیلی سخت میتوانن برای معیشت وگذران زندگی کنن با داشتن اولاد ونوه شرمنده اولا دشان هستن ممنون میشم به طور قانونی رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سید مرتضی موسوی
۱۷:۱۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آیا این عدالت است که فاصله بین دهک 1،2،3بادهکهای4،5 به ازای هر نفر 50 هزار تومان باشد دهک‌های 4،5 بیشتر مستمری بگیران تأمین اجتماعی وبازنشتگان فرهنگیان هستند اما دهک‌های 1،2،3مددجویان بهزیستی و کمیته امداد هستند، خانواده های مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بخصوص معلولین شدید و خیلی شدیدفاقددرامد متأهل در شرایط سختی زندگی می کنند متاسفانه نمایندگان مجلس تمام تمرکز را گذاشته برای رتبه بندی فرهنگیان، آیا این حق خانواده های معلولین است که در چنین شرایطی زندگی کنند الان به دلیل کمبود بودجه به تمامی معلولین شدید و خیلی شدید حق پرستاری خانواده محور داده نمی شود چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
پدر و مادر من نظامی و بانکی بودن بعد ده سال بازنشستگی هیچی انگار نه انگار شصت سال رو هم کار کردن مستاجر شدن به خاطر قسطای بانک و به زور به سر ماه میرسونن عاقبت سی سال کار شرافتمندانه میشه اوضاع پدر و مادر بنده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
خودتون با چند برابر کردن حقوق بازنشستگان دولتی و کشوری نسبت به تامین اجتماعیهای بیچاره شکاف طبقاتی تو ایران درست میکنید اسمتون گذاشتین مثلا کشور اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بابا همسان سازی چی کشک چی کسی ک دو. میلیثن و سیصد میگرفته شده سه میلیون پانصد بعد کسی ک پنج میلیون میگرفته شده ده این چ همسازی سازیع فقط ب نفع کسی ک حقوقش بالاست
Iran (Islamic Republic of)
س.اسدی
۱۵:۳۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
چرا یک نظامی بعد از باز نشستگی بخاطر نان شب باید در آژانس‌های مسافرتی مسافر کشی کنه... واقعا دیگه نمی تونیم با ای وضعیت زندگی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
س.اسدی
۱۵:۲۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ما سی سال خدمت نکردیم که زمان بازنشستگی گدائی کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
س.اسدی
۱۵:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام.. بنده بازنشسته لشکری هستم و تحت فشار اقتصادی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
شما بازنشستگان لشکری که ماهی پانزده میلیون می گیردباز هم شکایت دارید واقعا که؟
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۰۰:۱۴ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
بازنشسته لشکری؛پانزده میلیون حقوق میگیره؟؟؟؟؟!!!!!واقعاََ که!!!!من بازنشستهُ نیروی انتظامی بایدازفقروبدبختی وبیچارگی،بروم اسنپ کارکنم.خدا از دهنت بشنوه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
با این حقوق هایی که می دید نمی شه زندگی کرد. قیمت ها بالا است و توان نداریم
Pakistan
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
یه حکمی از چند سال قبل طلب بودیم برا ما زده بودن دوباره کمش کردن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اگ میخواین حقوقشونو بالا نبرید جنسها روهم گرون نکنید موادغذایی روهم گرون نکنید!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
وقتی یه موضوعی به تصویب میرسه، به قانون تبدیل میشه.همسان سازی به تصویب رسید. ولی هیچ شکل هماهنگ واقعا وجود نداره.علاوه بر این بودجه ای هم که برای این موضوع اختصاص داده شده، بدون پشتوانه ی مالیه. این یعنی مدیریت بسیار بسیار بسیار ضعیف برخی مسئولین کوته فکر. بقال سر کوچه هم حساب دخل و خرج مغازه اش را داره.اونوقت نماینده ما یه لایحه به تصویب میرسونه،بدون پشتوانه مالی. والله آدم نمیدونه چی بگه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام وخدا قوت ، لطفا درمورد همسان سازی حقوق بازنشستگان رسیدگی وبرابر عدالت اجتماعی انجام وهمچنین درمورد ارتقا رتبه حقوقی به بازنشستکان بعداز سال ۹۶ هم پی گیری گردد باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
منوچهر
۱۳:۳۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
نماینده های که مخالف طرح همسان سازی هستند شفاف شناسای وبازنشستگان وخانوادهای انان به انها دیگر رای ندهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
درسته این نمایندگان حقوق سی چهل میلیونی می گیرند و به فکر بازنشستگانی که فقط ماهی چهارمیلیون می گیرند نیستند پس باید از کار برکنار شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
این چرای شما صحیح نیست. .. به باز نشستگان کشوری مراجعه کنید و در یافتی انها را ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام..ان دسته از عزیزانی که میگن یک سان سازی حقوق بازنشستگان تورم می آورد..می خواهم به آن آقا. این پولی که ماهیانه به قشر زحمت کش بازنشستگان می دهند..پول توی جیبی پنج تا ده روز فرزند شماست..لطفا اگر امکان دارد فقط یک ماه با همان حقوقی که بازنشستگان می گیرند شما هم زندگی کنید ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
چرا بازنشستگان (کشوری و لشکری ) باید چندین برابر : بازنشستگان تامین اجتماعی حقوق بگیرند ؟؟؟ چرا فکری به حال (بازنشستگان بدبخت تامین اجتماعی) نمی کنید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
از اونور هم هم یه شاغل دو سه برابر یه کشوری لشکری میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
مگه حقوق بازنشستگی چقدره پول اب برق گاز تلفن پول دوا دکتر پول خوراک حالا اگه پوشاکو هم درنظرنگیریم واقعا سه میلیون برا یه زوج بازنشسته چکارمیتونند باهوش بکنند اونم تویه ماه تازه اگه بخوان بچه هاشونم یه سروسامون بدن برا دخترشون جهازبخرن نمیتونند بیچارها باتوجه به نرخ تورم حقوق بازنشسته ها روهم همسان کنید اگه قراره تمام کالاها رو گرون کنید باید پیش بینی این جاها روهم میکردید که حقوقها هم با توجه به تورم باید همسان بشه ودرکل این طرحو حتما عمملیش کنید الان حتی یه گوجه وخیاروپیازک بخواهی بخری چهل هزارتومن میشه حداقل چه برسه به گوشت وبرنج ومرغ که واقعا برا بازنشسته ها خیلی هزینش سنگینه و...
Germany
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
یه بازنشسته دولتی که با رانت و پارتی استخدام شده بود چرا باید چندین برابر بازنشسته تامیین اجتماعی حقوق بگیره؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اگر همسان سازی داعمی بازنشستگان تامین اجتماعی تصویب نشه اکثر بازنشسته ها در اثر فقر وبدبختی وتورم بالا ونداشتن خرجی زن وبچه سکته میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
بشارتی
۰۹:۱۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
نباید تورم را به دوزار حقوق بازنشستگان ربط داد تورم را به اختلاس ها و چاپ پول ببینید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
فقط بزای همین بی عدالتی .... و ندیدن حقوق های پنهانی مثلا مابه التقاوت هاو....و..... میلیونها افسوس بر دل نشسته است
Iran (Islamic Republic of)
نامي
۰۷:۴۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آخه براي چيه اين طرح تصويب بشه؟؟؟؟ بازنشسته ها علي الخصوص بازنشسته هاي تامين اجتماعي اوضاعشون عاليه . شما مجلسي ها و مسئولين به فكر تصويب طرحهايي باشيد كه به نفع خودتون و فاميلاتون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کجا بازنشسته ها اوضاعشون خوبه اگ خوب بود ک اعتراض نمیکردن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۴۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
محض رضای خدا و به خاطر اجرای عدالت علی در جامعه اسلامیمان این لایحه رو تصویب کنید. اگر قرار است تورم کنترل شود با حقوق کل بدنه دولت رو در نظر گرفت نه صرفا بازنشسته ها رو .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
به دادبازنشستگان به خاطر خدا رسیدگی کنید به خدا نیمی از. دریافتی باز نشستگان را هزینه اب وبرق وگاز تلفن می شود حالا بین بازنشسته تامین احتماعی وکشوری ولشکری فرقی نمی کند هر دو درمضیقه هستند گرانی سرسام اور باعث شده درسفره بازنشسته فقط نان خالی چه بگم انچه عیان هست جه حاجت به بیان الان باید حداقل حقوق پانزده ملیون باشه تایک خانواده بتواند امرار معاش کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
مشکل اصلی تورم حقوق بسیار بالای مسئولان وناکارآمدی آن ها واختلاس هاست حقوق بازنشسته ها وشاغلین باید به بالای خط فقر برسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اولا قیاس بازنشسته کشوری یا لشگری یا تامین اجتماعی با هم اصلا منطق اقتصادی ندارد در همین سازمان تامین اجتماعی کارگر ساده باز نشسته یک شرکت معتبر ماهی 8میلیون مستمری می گیرد و دیگری 4،5 میلیون هردو با سی سال سابقه؟؟؟؟ بهتره اینه هر صندوق با زنشستگی با توجه به قانون یکسان سازی را اجرا کند و بجای زیر بار رفتن هزینه های گزاف و رانت خواری پزشکان و دندان پزشکان این پرداختی های نا عادلانه را به بهتر شدن معیشت بازنشستگان اختصاص دهد و مجلس محترم هم فکری به این تضیع حقوق صندوق های بازنشستگی توسط طیف خاص پزشکان و دندان پزشکان بکند و ورودی دانشگاهای پزشکی و دندان پزشکی را بیشتر بکنند تا مثل کل دنیا حقوق یک بازنشسته یا کارگر با حقوق یک پزشک ده یا بیست درصد تفاوت داشته باشد با این کار جلوی خروج ارز از کشور به اندازه ی مناسبی هم گرفته می‌شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
وای جی سی جان
حقوق مایی که درحال خدمتیم چی پ؟؟
۴ تا۵ تومن...
همسان سازی کنید با نفتی ها شهرداری ها بانکی ها....
یا
آخرین اخبار