امدادرسانی هلال احمر خراسان جنوبی به بیش از ۳ هزار حادثه دیده

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر استان به سه هزار و ۸۰۰ حادثه دیده از ابتدای امسال خبر داد.

رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طی شش ماهه نخست امسال نیرو‌های هلال احمر استان به سه هزار و ۸۰۰ حادثه دیده امدادرسانی کرده اند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است.

او با بیان اینکه در این مدت ۵۱۹ مورد حادثه در استان تحت پوشش خدمات امدادی هلال احمر قرار گرفته است، افزود: ۳۷۳ مورد در حوادث جاده‌ای، ۹۰ مورد حوادث شهری، ۱۱ مورد در حوادث کوهستان، ۱۵ مورد در سیل و آبگرفتگی، دو مورد غرق شدگی، سه مورد در زلزله و ۲۵ مورد در دیگر حوادث خدمات گرفته اند.

رضایی اظهار کرد: مجموع حوادث به وقوع پیوسته در امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد کاهش داشته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در این مدت ۲۹۰ نفر توسط نیرو‌های امدادی نجات یافته اند، عنوان کرد: از مجموع این افراد ۲۵۰ نفر انتقالی و ۴۰ نفر به صورت سرپایی خدمات گرفته اند.

او با اشاره به اینکه در مجموع حوادث به تعداد ۱۱۴ نفر اسکان داده شده است، بیان کرد: ۴۳ نفر مفقودی در ۲۴ مأموریت جستجو و نجات با سلامت کامل پیدا و به مکان امن انتقال یافتند.

رضایی با بیان اینکه یک هزار و ۹۳۳ نیروی عملیاتی در قالب ۷۹۳ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته اند، افزود: همچنین ۷۷۶ خودروی امدادی شامل ۴۶۴ دستگاه آمبولانس و ۳۱۲ دستگاه خودرو نجات در این حوادث به کارگیری شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در سوانح ترافیکی ۶۷ مورد عملیات فنی رهاسازی انجام شده است، گفت: دو سورتی پرواز به طبس جهت انتقال فرد گرفتار در کوه از طریق امداد هوایی نیز انجام شده است.

او تصریح کرد: تعداد ۱۰۷ مورد تجهیزات عملیاتی شامل سیستم اطفای حریق، ست سبک نجات، ست هیدرولیک نجات، ست کوهستان، ست غواصی، ست زنده یاب، آنست، موتور پمپ و لجن کش در این حوادث به کارگیری شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.