معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت:

تراز تجاری کشور در شش ماهه ابتدایی امسال ۶۱ درصد بهبود یافت

نوری گفت: در ۶ ماه گذشته میزان صادرات ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و میزان واردات ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد نوری معاون توسعه صادرات سازمان توسعه تجارت از رشد ۶۱.۴ درصدی صادرات و افزایش ۳۶ درصدی واردات در شش ماهه ابتدایی امسال خبر داد و افزود: در ۶ ماه گذشته میزان صادرات ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار و میزان واردات ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بوده است. ۸۵ درصد از واردات شامل کالاهای سرمایه‌ای، واسطه‌ای، مواد اولیه کارخانجات و ماشین آلات تولید بوده و تراز تجاری کشور در این بازه زمانی ۶۱ درصد بهبود یافت.

او بیان کرد: غنا و آفریقای جنوبی در قاره آفریقا، ازبکستان و ترکمنستان در آسیای میانه، آلمان در اروپا، تایلند و اندونزی در آسیا و همچنین ترکیه از کشورهای همسایه، از جمله مقاصد صادراتی بوده اند که بیشترین رشد تجارت را داشتند. همچنین ۸۵ درصد صادرات به کشورهای همسایه، چین و هند بوده است.

این مقام مسئول ضمن بیان این که رشد ۴۶ درصدی صادرات به کشورهای عضو اوراسیا داشته ایم، اظهار کرد: ۵۰۰ بنگاه توانمند صادراتی در فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونه و ممتاز در ۶۱ گروه کالایی و خدماتی شرکت کرده اند که جلسات کارگروه برای انتخاب نهایی در حال انجام است. این موضوع امسال به صورت ویژه مد نظر است. موضوعاتی مانند مصرف انرژی و منابع آبی نیز در انتخاب صادرکننده نمونه سال ۱۴۰۰ مورد توجه قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار