افزایش مرگ‌ومیر نوزادان و مادران یمنی درپی محاصره شدید و جنگ

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد درپی کمبود دارو و تخریب مراکز پزشکی از سوی ائتلاف سعودی نوزادان و مادران بطور فزاینده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت بهداشت و جمعیت یمن فاش کرد این کشور با افزایش تعداد مرگ‌ومیر نوزادان و مادران روبه‌رو است چراکه بر اثر محاصره شدید و تخریب مراکز و امکانات بهداشتی و پزشکی از سوی ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان با کمبود دارو و امکانات پزشکی مواجه شدند.

وب سایت یمنی المسیره به نقل از یکی از مسئولان وزارت بهداشت این کشور نوشت: تعداد جان باختن مادران و نوزادان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و سال گذشته از هر صد هزار تولد ۵۰۰ نوزاد یا مادر جان خود را از دست داده اند.

«دکتر ماجده الخطیب» مدیر کل بیمارستان «هفتادمین» که در حوزه زنان و زایمان فعالیت می‌کند در این خصوص گفت: این بیمارستان با کمبود جدی داروی مخصوص زنان باردار و نوزادان روبروست و این تنها مشکل ما نیست و باقی بیمارستان‌های مشابه ما نیز همین مشکل را دارند و به دلیل تجاوز به یمن بیمارستان‌ها حتی حاضر شدند اقلام دارویی که تعداد آن به انگشتان دست هم می‌رسد با مشقت تهیه کنند.

الخطیب همچنین تأکید کرد که سازمان ملل متحد مقدار کافی دارو برای زنان باردار و نوزادان ارائه نمی‌دهند و کمک آن‌ها بیشتر به مواد شوینده محدود می‌شود.

یکی دیگر از مقامات بیمارستان اعلام کرد که دارو‌های بیهوشی از انواع مختلف، انواع آنتی بیوتیک‌ها و امکانات پزشکی تقریبا رو به اتمام است و به دیل راهزنی ائتلاف سعودی در بندر «الحدیده» سوخت این مراکز نیز رو به اتمام است.

امروز درحالی این خبر منتشر می‌شود که روز گذشته منابع بین‌المللی اعلام کرد اعضای کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل بر اثر فشار و لابی مقامات سعودی تحقیقات این کمیسیون در خصوص جنایت جنگی در یمن را متوقف خواهد کرد. هلند که ریاست این کمیسیون را بر عهده داشت اعلام کرد این تنها گذاشتن مردم یمن و پشت کردن به آن هاست.

نزدیک به هفت سال است که یک ائتلاف متجاوز به سرکردگی عربستان و حمایت کشور‌هایی مانند انگلیس و آمریکا به کشور فقیر یمن حمله کرده و آن را تحت شدیدترین حملات و محاصره‌های نظامی و اقتصادی قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار