مناسب سازی فضاها و اماکن موجود در مجتمع های تجاری_ رفاهی برای معلولان

رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی سازمان بهزیستی کشور گفت: مناسب سازی اماکن و فضا‌های موجود در مجتمع‌های خدماتی رفاهی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم کاظمی مؤمن سرایی رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی سازمان بهزیستی کشور  گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان بهزیستی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای؛ مناسب سازی اماکن و فضا‌های موجود در مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در حال ساخت و در حال بهره برداری واقع در سـطح شبکه راه‌های کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: این تفاهم نامه در راستای بند ۲ تصویب نامه۷۷۳۰۳/ت۴۹۱۳۰ه هیأت وزیران و همچنین مواد ۲ و ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبنی بر ضرورت مناسب سازی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی به منظور سهولت تردد جانبازان، معلولین و سالمندان در اماکن و فضا‌های موجود در این مجموعه ها، بین سازمان بهزیستی کشور و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور منعقد شده است.

مؤمن سرایی با اشاره به تعهدات سازمان بهزیستی در این تفاهم نامه گفت:سازمان بهزیستی به عنوان طرف اول این تفاهم نامه متعهد شده است تا از طریق دبیرخانه ستاد هماهنگی و مناسب سازی کشور، جهت تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به دارندگان موافقت اصولی و یا پروانه بهره برداری مجموعه‌های یاد شده از طریق استانداری‌های سراسر کشور اقدامات لازم را انجام دهد. همچنین تلاش برای استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های موجود درتشکل‌های مردم نهاد و خیرین به منظور بهره مندی حداکثری از مشارکت آن‌ها در زمینه تأمین تجهیزات مورد نیاز جهت اجرای این طرح از دیگر تعهدات سازمان بهزیستی است.


بیشتر بخوانید

جزئیات اختصاص سهمیه طرح ترافیک به معلولان


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار