تلاش استرالیا برای خرید ۱۲ بالگرد نظامی سیهاوک از آمریکا

وزارت خارجه آمریکا از احتمال فروش ۱۲ فروند بالگرد نظامی سیهاوک و یک جنگنده الکترونیکی گراولر به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به استرالیا خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، استرالیا که به تازگی شراکت راهبردی با آمریکا و انگلیس را به منظور مقابله با آنچه جاه‌طلبی‌های سرزمینی چین می نامد، آغاز کرده است، خواستار دریافت ۱۲ بالگرد MH-۶۰ R و تجهیزات آن به ارزش ۹۸۵ میلیون دلار از آمریکا شده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد دولت به کنگره اعلام کرده که تصمیم گرفته است این درخواست را بپذیرد.

بالگرد سیکورسکی SH-۶۰ سیهاوک یک بالگرد چند منظوره مشتق شده از بالگرد UH-۶۰ بلک هاوک است که نیروی زمینی ارتش از آن استفاده می‌کند. بالگرد سیهاوک می‌تواند برای عملیات‌های ضد زیردریایی و همچنین برای عملیات نجات، آذوقه رسانی یا حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد کانبرا همچنین قصد دارد یک بوئینگ EA-۱۸ G گراولر خریداری کند که هواپیمایی ویژه راه اندازی ارتباطات است و قیمت آن ۱۲۵ میلیون دلار است. دولت آمریکا نیز با این درخواست موافقت کرده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است استرالیا از مهمترین متحدان ما در اقیانوس آرام است. برای منافع ملی آمریکا ضروری است که ما در توسعه و حفظ ظرفیتِ خود دفاعیِ قدرتمند و عملیاتی به متحدانمان کمک کنیم.

استرالیا در حال حاضر ۲۴ بالگرد سیهاوک و ده هواپیمای گراولر در اختیار دارد.

آمریکا، استرالیا و انگلیس ماه گذشته از مشارکت راهبردی خود موسوم به آکوس خبر دادند که شامل عرضه زیردریایی‌های آمریکایی با توان هسته‌ای به کانبرا است. استرالیا همزمان قرارداد خرید دوازده زیر دریایی از فرانسه را به ارزش ۶۰ میلیارد یورو لغو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
با این تعریف هایی که ما از مسولان ایران در مورد پیشرفت نظامی ایران شنیده ایم ،الان استرالیا باید با ایران قراداد نظامی امضا کند چرا رفته با آمریکا توافق نظامی امضا می‌کند ،عجب است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۷ مهر ۱۴۰۰
استرالیا و انگلیس حیاط خلوت آمریکان
آخرین اخبار