اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند بیماری کرونا در آذربایجان غربی

معاون استاندار آذربایجان غربی از اجرای پایلوت طرح سکوی مدیریت هوشمند اجتماعی بیماری کرونا در آذربایجان غربی و دو استان دیگر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، علی مصطفوی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی در یکصد و پنجاه و دومین جلسه ستاد مقابله با کرونا از اجرای پایلوت طرح سکوی مدیریت هوشمند اجتماعی بیماری کرونا در آذربایجان غربی و دو استان دیگر خبر داد و گفت: در سکوی مدیریت هوشمند بیماری این فرصت ایجاد می‌شود تا نظام مدیریت بیماری در بستر فناوری اطلاعات قرار گیرد.

وی در تشریح طرح سکوی مدیریت هوشمند بحران اجتماعی بیماری کرونا اظهار کرد: در این طرح مبنا فناوری اطلاعات است تا علاوه بر اینکه امکان مدیریت تبعات بیماری در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، شهروندی و... فراهم می‌گردد مواردی، چون رهگیری، تصمیم سازی، پیش بینی، کنترل، نظارت و ارائه خدمات مرتبط نیز با استفاده از رویکرد هوشمند عملیاتی می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح در کمیته‌های تخصصی در دست بررسی است افزود: در حال حاضر ۸۴ درصد جمعیت هدف ۱۲ سال به بالا در استان یک دُز از واکسن کرونا را تزریق کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: از جمعیت هدف ۲۰ درصد هر دو دُز واکسن کرونا را تزریق کرده است و با توجه به سرعت قابل قبول واکسیناسیون این انتظار می‌رود در ماه‌های آتی پوشش لازم تحقق یابد.

مصطفوی به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آموزش حضوری در دانشگاه‌ها و مدارس نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا آموزش حضوری دانشجویان مقطع دکترا به زودی، مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان، متوسطه دوم از ۱۵ آبان و متوسطه اول از آذر ماه آغاز می‌شود.

وی در خصوص آموزش حضوری مقطع ابتدایی نیز تصریح کرد: آموزش حضوری مقطع ابتدایی نیز زمانی آغاز می‌شود که ۸۰ درصد جامعه واکسینه شده باشد.

در این جلسه سازو کار‌های اجرای طرح سکوی مدیریت هوشمند اجتماعی بیماری کرونا بررسی شد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.