رئیس مرکز بهداشت شهرضا:

محدودیت‌های کرونا مرگ ناشی از حوادث رانندگی را در شهرضا کاهش داد

رئیس مرکز بهداشت شهرضا گفت: به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا کاهش محسوس مرگ از تصادفات رانندگی را در شهرضا داشته‌ایم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  فرزانه کمایی رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به عوامل فوت در شهرضا در نیمه اول امسال گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی، کرونا، سرطان، بیماری‌های دستگاه تنفسی و بیماری‌های سیستم اعصاب و سوانح و حوادث که درصد آن نسبت به سال‌های قبل کمتر است، از علل فوت در شهرضا می‌باشد.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با بیان اینکه ۲۷ درصد از مرگ‌ها در شهرضا در نیمه اول سال ناشی از کرونا بوده است، افزود: در سال گذشته ۱۶۹ نفر از آقایان و ۱۲۲ نفر از زنان به دلیل کرونا در شهرضا فوت کردند.

وی با اشاره به اینکه فوت زنان در شهرضا بر اثر سرطان سینه به دلیل غربالگری و پیشگیری کاهش پیدا کرده است، بیان کرد: در سال ۹۸، ۹۱۰ فوت و در سال ۹۹ هزار و ۵۶ فوت در شهرضا به ثبت رسیده که در سال ۹۹ به دلیل کرونا ۱۴ درصد افزایش مرگ داشته‌ایم و از این تعداد ۵۶ درصد را آقایان و ۴۴ درصد را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و میانگین سنی فوت در آقایان ۷۰ و خانم‌ها ۷۵ سال بوده است.

کمایی با بیان اینکه به دلیل محدودیت‌های ناشی از کرونا کاهش محسوس مرگ از تصادفات رانندگی را در شهرضا داشته‌ایم، عنوان کرد: ۱۸ درصد از مرگ‌ها در سال گذشته در شهرضا مربوط به ماه آبان بود.

منبع:فارس

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.