اعتماد مردم آمریکا به رسانه‌های این کشور به پایین‌ترین میزان خود رسید

براساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، اعتماد آمریکایی‌ها به رسانه‌های این کشور به پایین‌ترین سطح خود از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ رسیده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، بر اساس یک نظرسنجی جدید، اعتماد مردم آمریکا به اخبار و گزارش رسانه‌های این کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

نظرسنجی گالوپ نشان می‌دهد که تنها ۷ درصد از کل آمریکایی‌ها به گزارش‌های منتشر شده در روزنامه‌ها، تلویزیون یا سایر رسانه‌ها اعتماد «زیادی» دارند و ۲۹ درصد نیز به «میزان قابل توجهی» به آن‌ها اعتماد دارند.

مجموع ۳۶ درصد از کل آمریکایی‌هایی که به رسانه‌های اصلی اعتماد نشان داده‌اند، تنها ۴ امتیاز بالاتر از کمترین رقمی است که تاکنون توسط گالوپ به ثبت رسیده است.


بیشتر بخوانید:


به طور کلی، ۲۹ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی جدید گفتند «خیلی» به رسانه اعتماد ندارند و ۳۴ درصد نیز گفتند که «هیچ» اعتمادی به رسانه‌ها ندارند.

طبق نظرسنجی ها، ۶۸ درصد از دموکرات ها، ۱۱ درصد از جمهوری‌خواهان و ۳۱ درصد از احزاب مستقل می‌گویند که به رسانه‌ها اعتماد زیادی دارند. شکاف بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان درمورد اعتماد به رسانه بیشترین شکاف از سال ۲۰۱۷ را نشان می‌دهد.

به گفته گالوپ، اعتماد جمهوری‌خواهان به صحت و انصاف گزارش رسانه‌های خبری در ۲۵ سال گذشته از ۵۲ درصد فراتر نرفته است. اعتماد کلی به رسانه‌ها نیز از سال ۲۰۰۳ تاکنون به میزان قبلی نرسیده است.

نظرسنجی گالوپ بین ۱ تا ۱۷ سپتامبر با شرکت ۱۰۰۵ نفر انجام شد و حاشیه خطای آن ۴ واحد درصد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار