کرملین: اقدام ناتو امید‌ها را برای از سرگیری روابط تضعیف کرد

سخنگوی کرملین در واکنش به اقدام ناتو مبنی بر اخراج نمایندگان روس گفت: این کار امید ما برای بهبود روابط را از بین برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اشاره به تصمیم سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای اخراج ۸ عضو روس این نهاد به دلیل عضویت در سازمان اطلاعاتی روسیه اعلام کرد ناتو با این کار امید ما برای عادی سازی روابط و از سرگیری گفتگو با ائتلاف تحت رهبری آمریکا را تضعیف کرد.

سخنگوی کرملین امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران گفت: « ناهماهنگی آشکاری در اظهارات نمایندگان ناتو در مورد تمایل آن‌ها برای عادی سازی روابط با کشور ما و اقدامات واقعی آن‌ها وجود دارد. ناتو با این اقداماتش زمینه عادی سازی روابط  و گفتگو در این باره را از بین می‌برد. در حقیقت، این چشم انداز‌ها تقریبا به طور کامل تضعیف شده است.»

 اسکای نیوز مدعی شده این اقدام ناتو به دلیل مشکوک بودن به فعالیت‌های بدخواهانه روسیه از جمله قتل و جاسوسی بوده است.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز از اخراج ۸ عضو روس این نهاد به دلیل عضویت در سازمان اطلاعاتی روسیه خبر داد.

لئونید اسلوتسکی، رئیس کمیته امور بین الملل مجلس نمایندگان روسیه در واکنش به انتشار این خبر گفت: مسکو قطعاً این اقدام را تلافی خواهد کرد.

یک مقام ناتو که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: سیاست ناتو در قبال روسیه همچنان ثابت است. ما قدرت بازدارندگی و دفاعی خود را در قبال اقدامات روسیه تقویت کرده ایم. این اقدامات در حالی است که ما همچنان از گفتگو‌های سازنده در زمینه‌های مختلف با دولت مسکو استقبال می‌کنیم.

روسیه اخیراً ناتو را متهم کرده که اقدامات تحریک آمیزی در نزدیکی زیرساخت‌های نظامی این کشور در مجاورت مرز‌ها انجام می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار