واکسیناسیون کرونا در مراکز اقامتی درمان سوء مصرف مواد مخدر

واکسیناسیون کرونا در مراکز اقامتی درمان سوء مصرف مواد مخدر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت گسترده در حال اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی حسین پور مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به احتمال انتقال سریع کرونا در مراکز درمان اقامتی سوءمصرف مواد و به دنبال آن انتشار بیماری در بین خانواده‌های آنان و جامعه، طرح واکسیناسیون مددجویان و پرسنل این مراکز در حال اجراست.

او دانشگاه علوم پزشکی مشهد را اولین دانشگاه علوم پزشکی در سطح کشور در اجرای واکسیناسیون کرونا در بین مصرف کنندگان مواد معرفی کرد و افزود: این برنامه با هماهنگی با معاون دادستان و دادیار ناظر مراکز و نظارت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و با همکاری بهزیستی خراسان رضوی و رابطین بهداشت در حدود ۲۰ مرکز اقامتی آغاز شده و در حال اجراست.


بیشتر بخوانید


مسئول پیشگیری از ایدز و هپاتیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برنامه واکسیناسیون توسط پرسنل مراکز بهداشت  مشهد، بینالود و قوچان با مراجعه تیم‌های اجرایی به مراکز اجرا می‌شود.

حسین پور بیان کرد: با توجه به ورود افراد جدید به این مراکز توصیه به قرنطینه افراد جدید به مدت ۲ هفته و به دنبال آن واکسیناسیون آنان به طور مداوم در حال اجراست.

به گفته وی، از ابتدای شروع واکسیناسیون تا آخر شهریور ماه حدود ۵۶۰۰ دوز واکسن به این گروه تزریق و منجر به پیشگیری شیوع گسترده بیماری در مراکز اقامتی درمان سوء مصرف مواد مخدر شده است.

 

انتهای پیام// ت.ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار