استخوان های رئیس جنگل استرالیا کشف شد!

فسیل شاهین باستانی مربوط به ماقبل تاریخ که را ۲۵ میلیون سال پیش جنگل‌های استرالیا اداره می‌کرد کشف شد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سایت CONVERSATION بیابان‌های خشک شده در مناطق دورافتاده استرالیای جنوبی زمانی جنگلی بارانی و پر از تنوع غنی از پرندگان و حیوانات است. اکنون، به لطف کشف فسیلی جدید، می‌دانیم که شکارچی این اکوسیستم سرسبز یک شاهین تازه کشف شده است که ۲۵ میلیون سال پیش زندگی می‌کرد.

کشف باستانی

این پرنده Archaehierax sylvestris نامگذاری شده است، به معنی "شاهین باستانی متعلق به جنگل" که اندکی کوچکتر از یک عقاب دم گوه‌ای بود و تال‌هایی به طول ۱۵ سانتیمتر به او اجازه می‌داد تا طعمه‌ای به اندازه کوآالا یا پوسوم را بگیرد. همچنین بال‌های کوتاه و محکمی داشت که برای پرواز در محدوده شلوغ جنگل، به جای پرواز در آسمان، سازگار شده بود.

بقایای فسیلی این گونه در رسوبات ماقبل تاریخ در دریاچه پینپا، ۴۰۰ کیلومتری شمال آدلاید کشف شده است. این فسیل که در مارس ۲۰۱۶ کشف شد، به تازگی در مجله Historical Biology منتشر و اطلاعاتی درباره آن شرح داده شده است. این یکی از کامل‌ترین فسیل‌های رپتور از این دوره زمانی بوده که در هر نقطه از جهان یافت شده و شامل ۶۳ استخوان استثنایی است.

استخوان های شاهین باستانی

این عقاب با بال‌های نسبتاً کوتاه و پا‌های بلند، احتمالاً شکارچی کمین و گویا منتظر نزدیک شدن طعمه‌های بی احتیاط بوده تا یک علف خوار سر به فلک کشیده است. در جنگل، احتمالاً شکارچیان را با اندازه متوسط ​​شکار می‌کرده است. اما از ارتفاع بلند، همچنین می‌توانست بر فراز دریاچه هجوم ببرد و اردک و فلامینگو‌ها را صید کند.

از دهه ۱۹۷۰، رسوبات بی حاصل و پوسته نمکی در شمال خشک استرالیای جنوبی باعث ایجاد طیف وسیعی از قطعات استخوان، دندان‌ها و سایر فسیل‌های حیواناتی شده است که در آنجا زندگی می‌کردند. این فسیل‌ها شامل مجموعه‌ای از پستانداران تا طیف وسیعی از گیاهخواران درخت نشین مانند پوسوم و کوالا، تا گوشتخواران کوچک زمینی بزرگتر از یک موش است.

این شاهین باستانی به وضوح یکی از اعضای خانواده رپتور بود که بیشتر شاهین و عقاب‌ها را شامل می‌شود، اما استخوان‌های آن از نظر جنسی بسیار متفاوت از سایر حیوانات شکارچی از جمله سگ‌های مشابه در سایر نقاط جهان است. البته شاهین باستانی تنها رپتوری نبود که در دریاچه پینپا پیدا شد. استخوان‌های جدا شده نشان می‌دهد که عقاب‌های کوچکتری نیز در این جنگل‌ها زندگی می‌کرده اند، اما فسیل‌ها آنقدر تکه تکه هستند که نمی‌توان نامی برای این گونه‌ها گذاشت.

پیش از این، فسیل‌های رپتور با قدمت ۲۵ میلیون سال تنها در اروپا و آمریکای شمالی شناخته شده بودند. این شاهین باستانی نشان می‌دهد که استرالیا یک مکان جغرافیایی مهم در تکامل جهانی اولیه رپتور‌ها بوده است.

این پرندگان و اولین پرندگان آوازخوان در جنگل‌های بارانی معتدل زندگی می‌کردند. در آن زمان، منطقه اطراف دریاچه پینپا کنونی در بیش از ۱۱۰۰ کیلومتری جنوب جایی که آدلاید امروز در آن واقع شده بود، در عرض جغرافیایی معادل فیوردلند کنونی در انتهای جنوب غربی نیوزلند قرار داشت.

در ۲۵ میلیون سال پس از آن، رانش قاره‌ای استرالیا و فسیل‌ها را با سرعت ۶ سانتیمتر در سال (سرعتی که ناخن‌های شما رشد می‌کند) به شمال رسانده و بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر را طی کرده است. جنگل بارانی که این پرندگان در آن زندگی می‌کردند در حال حاضر منطقه خشک و بیابانی است؛ و به طور قطع بسیاری از فسیل‌ها در انتظار کشف هستند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا عارفی نژاد
۰۱:۳۸ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
بسم الله.
تمامی پرندگان از ماقبل تاریخ برایمان مانده است.
قبل از انسان.این موجودات یعنی نسناس ها که شبیه آدمیان بودند وجود داشتند.فسیل یعنی یک رازی که نعمتش است اما رازش در(علم)فقط مخصوص شماست.
علم اگر یک در داشت در دو در معنا نمیشد.
آخرین اخبار