گنج زاده: مربیان کاراته به خاطر شیوع ویروس کرونا به شدت متضرر شدند

گنج زاده مربی کاراته کشورمان گفت: بسیاری از مربیان کاراته مشکل بیمه دارند.

موسی گنج زاده، مربی کاراته کشورمان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت سجاد گنج زاده اظهار کرد: سجاد گنج زاده پس از مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو ریکاوری مناسبی انجام داد و در حال حاضر در اردو‌های تیم ملی به سر می‌برد و امیدوارم در مسابقات جهانی امارات هم موفق باشد و بتواند برای کشورمان افتخار آفرینی کند. سجاد از بچگی با من در سالن‌های کاراته حضور داشت و زمانی که من در مسابقات سوپرلیگ کاراته شرکت می‌کردم او همیشه در کنار من بود و او از رقابت من و برادر دیگرم داوود لذت می‌برد و خدا را شکر با حضور مستمرش توانست پر افتخارترین کاراته کا کشورمان و در سنگین وزن پرافتخار‌ترین کاراته کا جهان شود. کاراته کا‌ها می‌توانند تا سن ۴۰ سالگی نیز در مسابقات کاراته شرکت کنند و اگر سجاد بتواند تمرکز خوبی داشته باشد او می‌تواند حضور مستمرتری در مسابقات پیش رو داشته باشد.

او در خصوص تداوم حضور کاراته در مسابقات المپیک گفت: قطعا کاراته در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ فرانسه حضور نخواهد داشت، اما آرزو می‌کنم در مسابقات المپیک ۲۰۲۸ آمریکا کاراته حضور داشته باشد. من در حال حاضر روی کاراته کا‌های نوجوان کار می‌کنم چرا که آن‌ها در سال ۲۰۲۸ در رده بزرگسالان قرار می‌گیرند و آن‌ها می‌توانند جایگزین‌ها امثال سجاد گنج زاده ها باشند.

او درباره وضعیت کاراته کشورمان نسبت به سایر کشور‌ها بیان کرد: ما باید در کمیته فنی فدراسیون سعی کنیم مربیان کومیته را آموزش بیشتری بدهیم تا کاراته کا‌های با استعدادتری را پرورش دهیم، متاسفانه وقتی کاراته کا‌های جوان به سطح فنی خوبی می‌رسند تیم فنی جدید آن‌ها را در همان سطح نگه می‌دارند و به عنوان یک مربی سازنده انتظار دارم وقتی کاراته کا‌ها وارد اردوی تیم ملی می‌شوند فقط از لحاظ بدنی آن‌ها را تقویت نکنند و باید از لحاظ فنی و فکری نیز آن‌ها را ارتقا دهیم و باید کاراته کا‌ها نسبت به قبل از ورود به اردوی تیم ملی تغییری کرده باشند و این موضوع می‌تواند عاملی برای پیشرفت کاراته کا‌ها باشد.

گنج زاده درباره تاثیر کرونا بر وضعیت معیشتی مربیان کاراته اظهار کرد: دو سه بار اعلام شد که وامی را به باشگاه‌های کاراته پرداخت خواهند کرد، اما هیچ اتفاقی رخ نداد و اکثریت مربیان کاراته درآمدشان از همین طریق است و پس از شیوع ویروس کرونا در کشورمان آن‌ها به شدت متضرر شدند و من به دلیل اینکه باشگاه خصوصی دارم سعی کردم برادرانمان آمادگی فنی و بدنی خود را نگه دارند. ما با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی چندین شاگردم را در باشگاه کنار سجاد گنج زاده قرار دادم تا او با آمادگی خوبی برای مسابقات المپیک آماده شود.من کارمند هستم، اما خیلی از مربیان کاراته مشکل بیمه دارند و این مورد یکی از مشکلات اصلی مربیان است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.