تلفات کرونایی آمریکا در ده ماه نخست امسال، رکورد پارسال را زد!

شمار جان باختگان کرونا در آمریکا امسال تاکنون از مجموع شمار جان باختگان ناشی از این بیماری در کل سال گذشته بیشتر بوده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد شمار جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید- ۱۹ در آمریکا امسال تاکنون، از مجموع شمار جان باختگان ناشی از این بیماری در کل سال گذشته میلادی بیشتر بوده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۷۰۰ هزار شهروند آمریکایی تاکنون به سبب ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست داده اند.

کلیسای جامع واشنگتن روز سه شنبه ۷۰۰ بار ناقوس هایش را به یاد قربانیان کرونا به صدا درآورد. شمار قربانیان ناشی از کرونا در آمریکا از همه کشور‌های جهان بیشتر است.

ده‌ها میلیون شهروند آمریکایی همچنان از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند.

این در حالی است که روزانه هزاران نفر در این کشور به سبب ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست می‌دهند.

خبرنگار الجزیره انگلیسی گزارش داد: "در مجموع تاکنون حدود ۷۰ میلیون آمریکایی در مقابل ویروس کرونا واکسینه نشده اند. این با وجود این حقیقت است که واکسن کرونا در سراسر آمریکا به صورت رایگان در دسترس شهروندان این کشور قرار دارد و بدیهی است نگرانی‌هایی در این باره وجود دارد که این ۷۰ میلیون شهروند آمریکایی که تاکنون واکسینه نشده اند همچنان به دلایل مختلف قصد ندارند واکسن بزنند.

مقامات بهداشتی در آمریکا می‌گویند این یک همه گیری برای افراد واکسینه نشده محسوب می‌شود. این بر اساس رویکرد‌های کارشناسان بهداشتی است که طی یک نظرسنجی نظرشان را اعلام کرده اند و آن‌ها بر این باورند که این موضوع سبب گسترش ویروس می‌شود. این یک نگرانی مهم و قابل توجه محسوب می‌شود. کارشناسان بهداشتی همچنین از احتمال شیوع سویه‌های جدید ویروس کرونا جدا از ویروس دلتا خبر می‌دهند، زیرا تعداد زیادی از شهروندان آمریکایی هنوز واکسینه نشده اند.

با اینکه بیش از ۵۵ درصد از مردم آمریکا به طور کامل واکسینه شده‌اند، اما تلفات کرونایی در این کشور همچنان بالاست. مسئولان ارشد بهداشتی در این کشور پیش از این مدعی بودند که واکسیناسیون بخش عمده‌ای از جمعیت و نه همه مردم می‌تواند شیوع ویروس را متوقف کند؛ نظری که با وضعیت کنونی آمریکا حسابی به چالش کشیده شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۰۱:۲۶ ۱۵ مهر ۱۴۰۰
ایران بدتر ، مردم خسته شده اند؟
آخرین اخبار