احسانی: وزارت ورزش و جوانان باید از پیشکسوتان حمایت کند

پیشکسوت کاراته کشورمان درباره وضعیت ورزشکاران بازنشسته ایران توضیحاتی را بیان کرد.

علیرضا احسانی، دبیر کمیته فنی فدراسیون کاراته در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص اینکه آیا وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ ها از پیشکسوتان حمایت مالی یا از تجارب آن‌ها استفاده می‌کنند، بیان کرد: تعداد ورزشکارانی که هر سال در رقابت‌های جهانی و آسیایی مدال کسب می‌کنند، زیاد است و فکر نمی‌کنم وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها بتوانند همه این ورزشکاران را جذب کنند و مسلما عده‌ای متضرر خواهند شد.

او بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان به تعدادی از ورزشکاران که در مسابقات بازی‌های آسیایی و المپیک مدال کسب کرده اند، حقوق پرداخت می‌کند. من همراه با تیم ملی کاراته در مسابقات جهانی ۱۳۵۶ (۱۹۷۷) سوم شدم، اما گفتند که این مقام تیمی بوده است و به ما حقوقی پرداخت نمی‌شود و در این سال‌ها تمام افرادی که در آن مسابقات همراه با تیم ملی مقام سوم را کسب کردند از طرف سازمان تربیت بدنی سابق و وزارت ورزش و جوانان کنونی حقوقی دریافت نکرده اند.

او گفت: پیشکسوتان کاراته به جای اینکه حقوق دریافت کنند همیشه به خاطر عشق و علاقه خود به کاراته حتی برای این ورزش هزینه کرده اند.

او ادامه داد: در همه کشور‌ها تعداد ورزشکاران زیاد است و نمی‌شود همه‌ آن‌ها را در سمت‌های ورزشی منصوب کرد. مسئولان در وزارت ورزش و جوانان باید ساختاری درست کنند تا ورزشکارانی که عمر خودشان را برای ورزش کشور می‌گذارند پس از دوران قهرمانی مشکلات مالی نداشته باشند. ورزشکارانی در کشورمان وجود دارند که چندین دوره قهرمان مسابقات جهانی یا آسیایی شده اند، اما متاسفانه حمایت مالی چندانی از آن‌ها نمی شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار