استقبال مشهدی‌ها از پویش من واکسن می‌زنم

پویش مردمی "من واکسن می‌زنم" با هدف تشویق مردم به واکسن زدن، با استقبال مناسب شهروندان مشهدی مواجه شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با خروج کلانشهر مشهد و خراسان رضوی از موج پنجم کرونا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان همچنان سیر نزولی طی می‌کند، اما متولیان حوزه سلامت بابت احتمال خطر همه گیری مجدد کرونا متاثر از اجتماعات برپا شده در مناسبت‌های سپری گذشته و روز‌های پایانی صفر، نگرانی‌های زیادی دارند و ضمن ضروری دانستن رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بر پوشش فراگیر واکسیناسیون در این خطه تاکید دارند.

اکنون با آغاز پویش "من واکسن می‌زنم"، فرصتی پیش آمده تا پزشکان و کادر درمانی، هنرمندان و ورزشکاران و حتی کودکان به این پویش پیوسته و با تهیه کلیپ و محتوا‌های تولیدی در زمینه واکسیناسیون، آن را برای آگاهی‌بخشی به جامعه در فضای مجازی منتشر کنند.

دکتر علیرضا صداقت  رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با درخواست از مردم برای پیوستن به پویش "من واکسن می‌زنم" در جهت پویش همیار سلامت گفت: هر همیار سلامت با دریافت واکسن، علاوه بر ایمنی خود، زمینه ایمنی دیگران را نیز فراهم می‌کند و باعث قطع چرخه انتقال ویروس می‌گردد.

او افزود: واکسیناسیون عمومی تنها راه خروج از بحران همه گیری کرونا و پیشگیری از ورود به ششمین موج طغیان این ویروس سرکش در فصل سرما است.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: همه گیری کرونا در موج پنجم آن مهیب‌تر بود و قربانیان بیشتری گرفت، اما اکنون وضعیت آرام شده است که با کوچکترین غفلت ممکن است دچار موج بعدی همه گیری ویروس شویم که هنوز تعداد ابتلا و تلفات احتمالی آن را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

صداقت بیان کرد: تحقیقات نشان داده است که شانس ابتلا به کرونا در افراد واکسینه نشده ۱۸ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده بوده است و احتمال بستری در افراد واکسینه نشده هم ۱۱.۵ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده بوده است.

او تصریح کرد: بر اساس همین نتایج، خطر مرگ و میر در افراد واکسینه نشده ۱۲ برابر بیشتر از افراد واکسینه شده بوده است.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم تا دیر نشده است برای واکسیناسیون کامل خود و خانواده شان اقدام کنند، این در حالی است که بزرگترین خطری که پیوستن به پویش من واکسن می‌زنم را تهدید می‌کند، پاسخ ندادن به افرادی است که از تبعات و عوارض واکسن کرونا هراس دارند.

 صداقت اظهار کرد: واکسن هراسی می‌تواند با حمایت سودجویان و علم ستیزان به سیاه‌نمایی و در نهایت به فاجعه‌ای اجتماعی تبدیل شود.

او افزود: هیچ یک از پزشکانی که دانش روز و مطالعات مستمر علمی دارند مخالف تزریق واکسن کرونا نیستند و همه یکصدا همگان را به زدن واکسن تشویق می‌کنند.

رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ادامه داد: تحقیقات نشان داده است که تزریق واکسن عارضه خاصی ندارد و علاوه بر آن اگر ۷۵ درصد افراد جامعه واکسن دریافت کنند، می‌توان انتظار قطع زنجیره انتقال ویروس را داشت.

جمعی از استادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم با پیوستن به پویش "من واکسن می‌زنم" از مردم درخواست کرده‌اند به این پویش پیوسته و تا دیر نشده است نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

دکتر عبدالمجید فتی استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با دعوت شهروندان برای پیوستن به این پویش، گفت: من و تمام اعضای خانواده ام واکسن زده ایم تا جلو زنجیره انتقال کووید ۱۹ را بگیریم.

او افزود: من و خانواده‌ام ضمن واکسن زدن در شرایط کنونی ماسک هم می‌زنیم و تلاش داریم تا مسوولیت خود را در مقابل کرونا تمام و کمال ایفا کنیم.


بیشتر بخوانید


دکتر احمدشاه فرهت عضو هیات علمی گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم گفت: اکنون واکسن زدن بهترین راهکار برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

او افزود: برخی از دوستان سوال می‌کنند که ما دوبار واکسن زده ایم و آیا لازم است همچنان ماسک بزنیم، که در پاسخ باید گفت که تا زمانی که جمعیت واکسینه شده جامعه به بالای ۷۰ درصد نرسیده باشد، خطر ابتلای به بیماری وجود دارد و باید تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

مریم شبیری، پزشک متخصص بیهوشی در مشهد هم گفت: من و خانواده ام واکسن زده‌ایم تا از مرگ و میر خود و عزیزانمان پیشگیری کنیم و علاوه بر آن من به عنوان همیار سلامت، همچنان با جدیت از ماسک استفاده می‌کنم تا از خودم و دیگران در برابر این بیماری مراقبت کنم.

دکتر مهدی احمدی یکی دیگر از پزشکان متخصص بیهوشی در مشهد گفت: من واکسن زده‌ام و بر این باورم که اکنون تنها راه شناخته شده برای مقابله با بیماری ویروس کرونا، واکسیناسیون و ادامه رعایت دستوالعمل ‌های بهداشتی است.

او افزود: از همه مردم تقاضا دارم هرچه سریعتر به پویش "من واکسن می‌زنم" پیوسته و به سخنان غیرعلمی و غیرمنطقی برخی، که در فضای مجازی پیرامون عوارض واکسن مطرح می‌شود، توجهی نکنند.

۶۰ درصد از جمعیت هدف واکسینه شده‌اند

دکتر محمدجعفر صادقی  مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون حدود ۶۰ درصد از جمعیت بالای ۱۲ سال زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

او افزود: افزون بر سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد واکسن زده اند که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد آن دُز اول واکسن بوده است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تزریق واکسن کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۵ هزار دُز در روز است که انتظار داریم این رقم به ۱۰۰ هزار دُز واکسن در شبانه روز برسد.

صادقی بیان کرد: خوشبختانه کمبودی به لحاظ واکسن وجود ندارد و تنها از رسانه‌ها انتظار داریم در تشویق و ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون تلاش کنند تا قبل از آغاز موج ششم، جمعیت هدف در استان واکسینه شده باشند.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار