فضای سبز شهرکرد در معرض تنش آبی

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد اظهار داشت: فضای سبز شهرکرد در معرض تنش آبی قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سیدرضا هاشمی رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: امسال اولویت سازمان، حفظ درختان فضای سبز بود که چمن‌ها به طور نسبی و درختان چندین ساله هم از خشک شدن و تنش‌های سنگین حفظ شدند، اما قطعاً اگر تدبیری اندیشیده نشود سال آتی با مشکلات سنگین‌تر و عواقب جبران ناپذیری روبرو خواهیم بود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۲۰ هکتار فضای سبز پویا و احیا شده در سطح شهر وجود دارد، اظهار داشت: نگهداری این فضای سبز در وضع موجود نیازمند حدود ۲۲۰ لیتر بر ثانیه آب است.


بیشتر بخوانید


هاشمی افزود: متأسفانه چاه‌های مورد بهره برداری سازمان در سنوات اخیر دچار افت شدید شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد ادامه داد: با خشکسالی‌های اخیر به ویژه پارسال پنج چاه از مدار خارج شد و به طور کلی بی آب شدند.

او اضافه کرد: حدود پنج تا شش حلقه چاه نیز نیمه فعال و دبی آب این چاه‌ها یک سوم پروانه بهره برداری آن هم نیست.

هاشمی گفت: در مجموع چاه‌های فعال بین ۶۵ تا ۸۰ لیتر آب دارند لذا امسال سازمان به شدت با معضل مواجه شد و به اجبار برای حفظ فشار آب در سیستم تحت فشار در سه شیفت آبیاری انجام و تعداد آبیاران بیشتری استفاده شد.

او افزود: متأسفانه ماشین آلات و تانکر‌های آبرسان فرسوده مشکلاتی برای سازمان به همراه داشت، اما با تلاش شبانه روزی نیرو‌های سازمان، برنامه زمانبندی آبیاری تمامی نقاط سطح شهر در دو ماه تلاش تبیین و به پیمانکاران ابلاغ گردید.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار