مشاور امنیت ملی آمریکا: دیپلماسی بهترین راه در مقابل ایران است

مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با ایال حولاتا، مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، درباره مسائلی پیرامون ایران سخن گفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود از برگزاری نشستی به میزبانی «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید برای دیدار با «ایال حولاتا» همتای صهیونیست خود و رایزنی پیرامون مسائل ایران خبر داد.

این بیانیه که از سوی سخنگوی مشاور امنیت ملی آمریکا منتشر شده است، از برگزاری این نشست در تاریخ ۵ اکتبر (امروز ۱۳ مهر) خبر داد و اعلام کرد که در آن مقامات ارشدی از وزارت دفاع، ارتش، دستگاه اطلاعاتی این کشور و همچنین مقام‌هایی دیپلماتیک حضور داشتند.

 سخنگوی جیک سالیوان اعلام کرد: «دو طرف در نشست امروز درباره مهمترین چالش‌هایی که بر امنیت ملی تاثیرگذار است، بحث کردند و نظرات خود را با یکدیگر در میان گذاشتند. آنها همچنین از اراده خود برای مقابله با تهدیدات مشترک پیش‌ رویِ اسرائیل و شرکای منطقه آن خبر دادند.»

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: «جیک سالیوان بر تعهد اساسی رئیس‌جمهور آمریکا برای امنیت اسرائیل و عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تاکید کرد. او همچنین اعلام کرد که دولت آمریکا دیپلماسی را بهترین راه در این زمینه می‌داند. البته جو بایدن پیشتر گفته است که دولت آمریکا آمادگی آن را دارد تا در صورت شکست دیپلماسیِ آمریکا، از گزینه‌های دیگری استفاده کند.»

همچنین این بیانیه اعلام کرد که دو طرف در نشست امروز بر مذاکرات سازنده، گسترش هماهنگی و موضوعات حیاتی در زمینه امنیت دو طرف توافق کردند.

پیشتر رسانه های خبری اعلام کرده بودند قرار است جیک سالیوان امروز (سه شنبه) برای مذاکراتی در خصوص برنامه هسته ای ایران، میزبان همتای صهیونیستی خود در کاخ سفید باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
مذاکره بی مذاکره.....مؤمن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشود.....راه حل مشکلات فقط تبعیت از فرمایش مقام رهبری است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
دیپلماسی غرب یعنی اینکه از نظر نظامی توانایی جنگ را ندارند میخواهند با ترفندهای دیگری ما را نابود کنند و عقب نگه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
دیپلماسی اونا افزایش تحریما و همزمان مذاکرات بی پایانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۶ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
این یعنی آنها توان بر خورد نظامی با ایران را ندارند و نتیجه بخش نمی دانند . و هارت و پورت های رژیم صهیونسیتی از سر استیصال است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
در مقابل دشمن بایستید.
آخرین اخبار