ثبت بیش از ۳۰ وقف جدید در آذربایجان شرقی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: در یک سال گذشته بیش از ۳۰ وقف جدید در عرصه‌های مختلف با نیت‌های جدید در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام حسینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون در استان ۴ هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه داریم و آذربایجان شرقی جزو استان‌های برتر در حوزه وقف شناخته می‌شود.

او از وقف بعنوان پشتوانه اقتصادی اسلام یاد کرد و گفت: بروز رسانی نیت واقفین جزو اولویت‌های کاری ماست و بیشترین موقوفات مربوط به موقوفه سید الشهدا است و کم رنگ‌ترین موقوفات نیز موقوفات قرآنی است.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به ورود وقف در عرصه‌های صنعتی و کشاورزی اعم از تولید مودم انحصاری، ژن دام سنگین بیان کرد: فناوری‌های جدید، حوزه دانش بنیان، تازه‌های پزشکی، موضوعات دارو و درمان و مباحث فرهنگی و قرآنی حوزه‌هایی است که می‌توان برای حمایت از آسیب‌های اجتماعی از فرصت نیات واقف استفاده کرد.

او ادامه داد:طی پارسال نهضت سند دار شدن موقوفات را شروع کردیم و در این مدت یک هزار و ۲۱۴ موقوفه فاقد سند، سند دار شده اند، ۱۶۳ سند تک برگی صادر، برای ۴۰۳ موقوفه بازبینی شناسنامه ملی موقوفات اخذ، احکام ۱۱۸ پرونده مختومه اعلام شده و ۱۳۵  پرونده حقوقی تعیین تکلیف شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: با توجه به محدودیت‌های کرونایی از طریق موقوفات، ۵۲ هزار و ۴۸۸ بسته معیشتی به ارزش هر بسته ۵۰۰ هزار تومان، ۴۸ هزار و ۴۳۴ بسته بهداشتی توزیع و در قالب برنامه مهر تحصیلی ۷۰۰ بسته به ارزش ۶۰۰ هزار تومان بین دانش آموزان توزیع شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یادآور شد: امسال در برنامه‌های توسعه‌ای نیز ساخت و ساز در ۲۵ امامزاده را پیگیری می‌کنیم، یکی دیگر از برنامه‌های عمرانی پیگیری ساخت سرای سالمندان در زمینی به مساحت ۱۵ هزار متر مربع است که در محل قبرستان عمو زین الدین راه اندازی می‌شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار