خریددستگاه MRI پیشرفته برای بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک دستگاه MRI پیشرفته به ارزش ۱۰۰میلیارد ریال برای بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه خریداری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه   گفت: با پیگیری‌های چند ساله تیم مدیریتی دانشگاه و حمایت دکتر مصری نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی این دستگاه ام آر آی خریداری شد و تعداد دستگاه‌های MRI دانشگاه علوم پزشکی به ۲ برابر ارتقا پیدا کرد.

اوگفت: باتوجه به نیاز مبرم مرکز آموزشی درمانی آیت الله طالقانی بعنوان مرکز ترومای غرب کشور این دستگاه، کمک شایان توجهی به تشخیص ضایعات ترومایی مراجعه کنندگان به این بیمارستان خواهد داشت و از طرفی ضریب اطمینان خاطر بیمارستان‌های دانشگاهی، پزشکان و بیماران را برای درمان موثرتر بالا خواهد برد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: همچنین تلاش‌های تیم مدیریتی دانشگاه با همراهی خوب نماینده مردم اسلام آبادغرب در مجلس شورای اسلامی برای دریافت دستگاه MRI بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان به مراحل نهایی رسیده و بزودی شاهد تحویل این دستگاه به بیمارستان مذکور خواهیم بود. دریافت تجهیزات پزشکی، بخصوص تجهیزات سنگین ظرف چند سال اخیر، بی نظیر بوده و تقریبا تمامی مراکز دانشگاه از موهبت این امکانات مهم و حیاتی برخوردار شده اند.

 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمار‌ها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار