جهش بهای نفت خام به بیش از ۸۱ دلار در هر بشکه

در پی تاکید اوپک پلاس بر تداوم سیاست‌های فعلی خود در تولید نفت، قیمت طلای سیاه در بازار‌های جهانی افزایش یافت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قیمت نفت در پی تاکید کشور‌های عضو اوپک پلاس به ادامه سیاست‌های تولید خود علی رغم افزایش تقاضا برای نفت خام در بازار‌های جهانی و فشار‌های برخی کشور‌ها برای افزایش تولید روز گذشته به بالاترین میزان در سه سال گذشته رسید. بسیاری می‌گویند این تصمیم اوپک پلاس می‌تواند به فشار‌های تورمی و کند شدن روند بهبود اقتصاد جهانی منجر شود.

اوپک پلاس در ماه‌های گذشته توافق کرده بود تولید خود را تا میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می‌دهد و این روند قرار بود تا آوریل ۲۰۲۲ ادامه داشته باشد تا ۵.۸ میلیون بشکه کاهش تولید نفت خام جهانی را جبران کند.

بر این اساس، در معاملات بازار‌های جهانی قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با ۲.۵ درصد افزایش به ۸۱ دلار و ۲۶ سنت رسید. این بیشترین میزان قیمت نفت خام برنت از سال ۲۰۱۸ میلادی است. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم پس از ۶ هفته افزایش پی در پی با ۲.۳ درصد افزایش، ۷۷ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. این بالاترین قیمت نفت آمریکا از سال ۲۰۱۴ تا به حال است.

به گفته آژانس بین المللی انرژی در پی افزایش بی سابقه قیمت نفت، تقاضا برای خرید سوخت‌های جایگزین از جمله زغال سنگ و گاز طبیعی در جهان افزایش یافته است.

پیشبینی می شود در صورتی موفقیت کشورهای جهان در مهار همه گیری کرونا و نیز رونق اقتصادی دنیا، بهای نفت از مرز یکصد دلار نیز عبور کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار