انتشار حقایقی از بن سلمان در یک کتاب/ از شباهت به شخصیت عجیب افسانه ای تا انحرافات اخلاقی

یک کتاب بین المللی که به تازگی منتشر شده، با تشبیه محمد بن سلمان به شخصیتی افسانه ای، او را دیکتاتوری منحرف توصیف کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک انستیتوی بین المللی کتابی را در خصوص محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی منتشر کرده و او را دیکتاتوری با رفتار‌های منحرفانه توصیف کرده؛ اقدامی که محکومیتی جدید در سطح جهانی برای شخصیت ولیعهد سعودی محسوب می‌شود.

این کتاب که از سوی «مرکز بین‌المللی دانشوران وودرو ویلسون» منتشر شده است، با بن سلمان را به شخصیتی داستانی در اساطیر یونان توصیف کرده است و با عنوان «محمد بن سلمان: آیا او ایکاروس عربستان است؟» منتشر شده است.

ایکاروس، شخصیتی افسانه‌ای است که به همراه پدرش تصمیم گرفت تا از زندان مینوس به کرت بگریزد. پدرش برای او بال‌هایی از جنس موم و پر ساخت تا با آن‌ها بگریزد. پدر به او توصیه کرد تا از تکبر و از خود راضی بودن بپرهیزد و پس از آن از پرواز در ارتفاع خیلی پایین یا خیلی بالا دوری کند. با این وجود او به توصیه پدر گوش نکرد و به خورشید نزدیک شد، موم‌ها آب شدند و بال‌ها جدا گشت و به دریا افتاد.

انتشار این کتاب، در سومین سالگرد جنایت ترور جمال خاشقجی، شخصیت بارز سعودی که داخل کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه رخ داد، به وقوع پیوسته است.

در این کتاب طرز تفکر بن سلمان مورد تحلیل قرار گرفته و پیچیدگی‌های شخصیتی و رفتار منحرفانه وی بر اساس دیدگاه نویسنده کتاب مورد بررسی قرار گرفته است.

در توصیف این کتاب آمده است: محمد بن سلمان پادشاهی بدون کنترل است؟ یا فردی است که به دنبال راهی برای رسیدن به قدرتی جهانی است؟ آیا او اصلاح گری اجتماعی است که به دنبال جلب کشورش به قرن ۲۱ ام هست و یا یک دیکتاتور وحشی دیگری است؟ آیا او رهبری است که به سوی بزرگی حرکت می‌کند و یا پا در مسیر ایکاروس می‌گذارد؟

در این کتاب که از سوی «دیوید اوتاوای» روزنامه نگار واشنگتن پست نوشته شده، نویسنده می‌گوید: من بیش از نیم قرن را صرف مشاهده و گزارش سیاست عربستان کرده ام. من معتقدم که بن سلمان پادشاهی خواهد بود که هیچ مانعی جلودار رفتار بد او نیست و او یک دیکتاتور وحشی دیگر خواهد بود.

کتاب جدید درباره بن سلمان

انتشار این کتاب در حالی صورت گرفته که پایگاه «Intelligence Online» که یک پایگاه اطلاعاتی فرانسه محسوب می‌شود نیز جزئیاتی از رفتار‌های محمد بن سلمان را فاش کرد

این پایگاه نوشت: هرکسی که با محمد بن سلمان دیدار کرده، او را فردی سرد و بسیار بی ادب توصیف کرده است.

در این گزارش آمده است: بن سلمان منتظر ارضای بلندپروازی‌های سیاسی خود برای بهبود چهره اش در بین اعضای قبیله خود است.

شبکه آمریکایی "CNN" همچنین فاش کرد که تأخیر در تحویل شهر معروف نئوم، ابن سلمان را به فردی بی پروا و وحشی تبدیل کرد.
این شبکه در گزارشی اعلام کرد که مهلت شهر NEOM بسیار دیرتر خواهد بود که این امر باعث خشم ولیعهد عربستان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
هر شخصیتی که داره درود برشرفش که مردمش دراسایش کامل هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
کدام شرفش؟ کشتار ملت و زن و مرد ود کودک یمن؟
دست دوستی به رژیم صهیونیستی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
آسایش ؟ آسایش یعنی مرگ خاشق چی و هزاران یمنی و افغانستانی و سوری و فلسطینی و لبنانی و عراقی و قطری و و سودانی و ... است؟ قیمت آسایش یعنی گاو شیر ده بودن برای دشمنان جهان اسلام و خاور میانه است ؟ شما خانم عزیز ، عقلتان فقط به چشمان حیز این جناب است ؟ شما فقط ظاهر را می بینید و برای این ظاهر حاضر هستید همه چیز را فدا و فنا کنید؟ اگر چند صباحی صبر کنید طبل رسوایی های و صدای تشت افتاده را خواهید شنید . خانم این آسایش که شما می گویید فقط در خاندان ال سعود است و رمه ای از سر سپردگان نظام . خانم عزیز این کتاب که از سوی «مرکز بین‌المللی دانشوران وودرو ویلسون» منتشر شده است نه یک مرکز ایرانی ، یک جو خرد لازم است
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۳:۴۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
ایشون نگفت برای تمام دنیا خوبه گفت برای مردم عربستان خوبه در ثانی خاشقچی سعودی نبود ترک بود که تو عربستان به دنیا آمد اما به خانواده وکشورش خیانت کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
برای انسانیت متاسفم که یکی جنایتکار ودیگری تایید کننده او هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
بله ما هم مردمشو دیدم در فقر خصوصا شیعیانش
که میگفتن خیلی بهشون سخت میگیرند واذیت شون میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۹ ۱۴ مهر ۱۴۰۰
من مدتها در عربستان زندگی کرده‌ام اصلاً همچین خبری که شما می‌گویید نیست در قسمتی از مدینه فقر به خوبی قابل مشاهده است و به خصوص شیعیان که با انواع گرفتاری ها و محدودیت ها رو به رو هستند رفتار پلیس با شیعیان به شدت وحشیانه است و بن سلمان نیز آنها را حمایت می کند من واقعاً متاسفم که یک جانی بالفطره مانند بن سلمان از سوی هم وطن ما مورد تحسین قرار می گیرد واقعاً ما به کجا رسیده ایم این همه جنایت و کودک کشی و زنان کودک از دست داده را در یمن و سوریه و جنایات داعش را نمی بینید؟
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۰۰:۲۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
همین آقای به ظاهر بی ادب جز اولین کشورهای بود که کرونا رو مهار کرد تعداد کشته های عربستان رو به صفر رسوند وازادی های اجتماعی به خانم های سعودی داد و بهترین امکانات رو برای مردمش فراهم کرده همیشه هم سعی کرده حداقل جلو دوربین متواضع ومو دب باشه مورد داخلی سراغ دارم که حتی جلو دوربین هم بی ادب هستند البته می‌دونم مثل همیشه نظرم رو سانسور میکنید
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۰:۲۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
نه عمو جون، سانسور تو کار ما نیست. نظراتی که توش فحش و ناسزا نباشد منتشر می شود حتی اگر انتقادآمیز باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
تکبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
راسته میگن بن سلمان ۴۵۰ تا زن از ۴۵ کشور جهان داره؟به هر کدومشم ۱۰ میلیارد دلار مهریه داده.راسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
با مقدار مهریه اش مشکل داری یا بقیه اش؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
نکنه شما هم ده میلیارد دلار می خواهید .شما که پیگیر هستید بهتر می دانید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
با این پول مفت خدا دادی و با این صفت گاو شیر دهی ترامپ دادی و با این چشمان حیزی که داره هیچ بعید نیست.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۳:۳۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
داری شوخی میکنی؟ این مزخرفات رو از کجا میارین دروغ گویی وشایعه پراکنی کار خوبی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
میگن بن سلمان مسابقه گلادیاتورها رو بین کارگرای خارجی راه میندازه.هر هفته هم مغز دوتا پسر جوان ۲۱ ساله رو بعد از شام میخوره.درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ مهر ۱۴۰۰
نه به این صورت کلاسیک و قدیمی بلکه سربازان اجیر شده آفریقایی را مانند گلادیاتور ها به جان مسلمانان منطقه انداخته تا همدیگر را بگشند و ایشان لذتش را ببرد و در این میان مغر ریخته شده جونا توسط وحوش خورده بشه یا نه برایش هیچ مهم نیست
آخرین اخبار