قریب به ۷ هزار واقعه ازدواج در کردستان به ثبت رسید

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری ۶ هزار و ۹۶۰ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،علی جوکار مدیر کل ثبت احوال کردستان گفت: در شش ماه اول سال جاری پنج هزار و ۶۷۲ واقعه ازدواج شهری و یک هزار و ۲۸۸ واقعه به ثبت رسیده است.

جوکار با بیان این که در مجموع از ابتدای امسال ۶ هزار و ۹۶۰ واقعه ازدواج به ثبت رسیده،افزود: میانگین سن ازدواج بار اول مردان ۲۷.۸۱ سال و میانگین سن ازدواج بار اول زنان ۲۳.۸۶ سال بوده است.

او همچنین افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۱۵۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و ۸۳۷ واقعه مربوط به شهر و ۳۱۶ واقعه مربوط به روستا می‌باشد.

جوکاراعلام کرد: میانگین سن طلاق بار اول مردان ۳۵.۴۶ سال و میانگین سن طلاق بار اول زنان ۳۱.۰۱ سال بوده است.

آمار وفات در کردستان ۲.۴ درصد کاهش یافت

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان در ادامه گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری تعداد چهار هزار و ۹۷۵ واقعه وفات به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۴ درصد کاهش داشته است.

او تعداد وفات ثبت شده مردان را ۲ هزار و ۸۱۸ واقعه و تعداد وفات ثبت شده زنان را ۲ هزار و ۱۵۷ واقعه ذکر کرد.

جوکاریادآور شد: در نیمه نخست سال جاری میانگین سن مردان فوت شده ۶۶.۳۶ سال و میانگین سن زنان فوت شده ۶۹،۸۰ سال به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال کردستان افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر ۱۳۰.۶ سال یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات زنان حدود ۱۳۰ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.