پیچیدن نسخه قرنطینه خانگی برای زائران اربعین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: زائران اربعین حسینی که از عراق بازگشته اند، بهتر است قرنطینه خانگی شوند.

مهدی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: تست سریع کرونا از تمام زائرانی که از عراق بازگشته اند انجام شده و اسامی افراد کرونا مثبت بر اساس کد ملی به دانشگاه‌های علوم پزشکی محل سکونت اعلام شده است.

او با اشاره به اینکه اسامی چند زائر کرونا مثبت به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام شده است افزود: اقدامات حفاظتی مانند بررسی‌های لازم از این افراد و همچنین افرادی که با آن‌ها در تماس بوده اند انجام می‌شود.

مهدی زاده اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده در ستاد ملی کرونا، توصیه می‌شود افراد شناسایی شده و حتی آن‌هایی که تست کرونایشان منفی شده است به مدت یک هفته در منزل قرنطینه خانگی شوند و در نهایت در صورت نداشتن علائم کرونا از قرنطینه خارج شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تصریح کرد: شهرستان خوسف در وضعیت آبی، شهرستان‌های سربیشه، درمیان، زیرکوه، سرایان، فردوس و بشرویه در وضعیت زرد و شهرستان‌های نهبندان، قاین، طبس و بیرجند در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

او با اشاره به بازگشایی تالار‌های عروسی بعد از ماه صفر در استان ادامه داد: کار‌های نظارتی توسط دستگاه‌های مربوطه مانند اماکن انجام می‌شود و در صورت تأیید تخلف، واحد مورد نظر پلمب می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.