غربالگری کرونا در ۱۰ مبدا ورودی به مشهد همزمان با روزهای پایانی صفر

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اقدامات غربالگری و شناسایی مبتلایان به کرونا همزمان با روز‌های پایانی دهه صفر در ۱۰ مبدا ریلی، هوایی و زمینی ورودی به مشهد انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  مبادی ورودی شامل فرودگاه، راه آهن و پایانه مسافربری مشهد و همچنین ورودی‌های قوچان، سرخس، کلات، نیشابور، طرقبه شاندیز، بلوار حر و میدان معراج به مشهد است.

او افزود: در ایام پایانی صفر در مبادی ورودی به مشهد، بیماریابی فعال و بررسی علایم مانند تب و گرفتن شرح حال برای پیشگیری و کنترل کرونا انجام می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از زائران و مسافران تقاضا داریم اگر علایم مشکوک دارند از شهرستان خود به قصد زیارت بیرون نیایند چرا که اگر قرنطینه را رعایت نکنند باعث ابتلای دیگران به بیماری شده و مسئول هستند.

کیانی بیان کرد: پارسال حضور زائران در ایام شهادت حضرت رسول (ص) و امام هشتم (ع) در مشهد به خاطر کرونا ممنوع بود، اما امسال که بحث زیارت بلامانع است از زائران تقاضا داریم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مانع از انتقال بیماری و جهش‌های ناشناخته ویروس شوند و در صورت هرگونه پرسشی با سامانه ۱۹۱ تماس بگیرند.

او تصریح کرد: اگرچه آمار مبتلایان به کرونا در مشهد و خراسان رضوی رو به کاهش است، اما این وضعیت شکننده و ناپایدار است و در صورت غفلت، موجب شیوع دوباره بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد بستری شدگان دیروز کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی را ۱۷۷ نفر عنوان کرد و تاکید کرد: تعداد کل بستری شدگان کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی ۹۵۵ نفر است که از این تعداد ۲۸۷ نفر در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار