اعلام حمایت سازمان ملل برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق

نماینده سازمان ملل در عراق گفت این سازمان از هیچ تلاشی برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق دریغ نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه الرشید، جنین پلاسخارت، نماینده سازمان ملل در عراق امروز (شنبه) گفت این سازمان از هیچ تلاشی برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات پارلمانی عراق دریغ نخواهد کرد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با احمد الخفاجی، استاندار ذی قار عراق گفت: نمایندگی سازمان ملل در عراق همه حمایت لازم را انجام خواهد داد تا انتخابات پارلمانی عراق در تاریخ ۱۰ اکتبر با موفقیت برگزار شود.

جنین پلاسخارت افزود: نمایندگی سازمان ملل متحد با تعدادی از سازمان‌های جامعه مدنی و شهروندان ارتباط برقرار خواهد کرد تا از تاثیر اتفاقات ناصریه بر مشارکت مردم در انتخابات مطلع شود.

وی تاکید کرد: نمایندگی سازمان ملل در عراق بازرسان بین المللی را در مراکز رای گیری مستقر خواهد کرد تا در موفقیت برگزاری انتخابات سهیم باشد.

جنین پلاسخارت تصریح کرد: صدای شهروندان شنیده خواهد شد و شهروندان عراقی وظیفه بزرگی دارند و آن مشارکت در انتخابات پارلمانی است.

سرلشکر تحسین الخفاجی، سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق درباره اعمال مقررات منع رفت و آمد در روز رای گیری انتخابات پارلمانی این کشور در تاریخ ۱۰ اکتبر گفت: مقررات منع آمد و شد به معنای ممنوعیت کامل از تردد نخواهد بود.

وی افزود: بر اساس تصمیمات ستاد عملیات مشترک در روز رای گیری فقط فروشگاه‌ها و مراکز تجاری به طور کامل تعطیل و از برگزاری تجمعات خصوصی جلوگیری می‌شود و اعمال مقررات منع رفت و آمد به صورت کامل اعمال نخواهد شد.

الخفاجی تاکید کرد: همچنان که قبلا اعلام شد در روز ۱۰ اکتبر (روز رای گیری انتخابات پارلمانی عراق)، فرودگاه‌ها و مرز‌های کشور نیز بسته خواهند شد و آنچه که در شبکه‌های اجتماعی در مور اعمال کامل مقررات منع رفت و آمد مطرح می‌شود، نادرست است.

کمیته عالی امنیتی انتخابات عراق نیز اعلام کرد مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق نظارت بر اجرای تدابیر ویژه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارد.

انتهی پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار