با ۱۰ مرکز عرضه مرغ زنده در مهاباد برخورد شد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: به منظور حفظ سلامت شهروندان، امسال با ۱۰ مرکز عرضه مرغ زنده در این شهرستان برخورد قانونی شد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت شهروندان در برابر شیوع بیماری‌های مشترک امسال ۱۰ مرکز عرضه و ذبح مرغ زنده در این شهر جمع آوری و برخورد قانونی شد.

آغاز با بیان اینکه همچنین ۱۸ پرونده تعزیراتی برای متخلفان تشکیل شده، افزود: این اقدام به منظور ارتقای سطح بهداشت عمومی، حفظ و صیانت از حقوق و سلامت شهروندان و اجرای مصوبات ستاد شهرستانی پیشگیری از کرونا با همکاری مرکز بهداشت، شبکه دامپزشکی، نیروی انتظامی و دستور دادستان این شهرستان انجام شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه یک مرکز مرغ زنده در این شهرستان پلمب شده است، اذعان کرد: روش عرضه مرغ زنده و کشتار غیربهداشتی و غیراستاندارد آن به علت احتمال انتقال بیماری در بسیاری از کشور‌های جهان منع قانونی دارد و این روش یک شیوه منسوخ شده در عرضه گوشت مرغ به شمار می‌رود.

وی از شهروندان خواست همه فرآورده‌های خام دامی خود را از مراکز دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت دامپزشکی خریداری کرده و هرگونه موارد غیربهداشتی را نیز در صورت مشاهده در اسرع وقت با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ اطلاع دهند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.