صنعت نساجی چشم انتظار حمایت دولت

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نساجی اصفهان گفت: صنایع نساجی چشم انتظار پایین آمدن قیمت دلار ، جلوگیری از واردات و قاچاق مواد اولیه است.

ابراهیم شیشه‌گر رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نساجی اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: تولیدات صنایع نساجی به صورت پارچه‌هایی است که در چاپ روسری، پارچه لباسی و بافت پتو و فرش ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او افزود: مواد اولیه این تولیدات ۷۰ درصد از بازار داخلی و ۳۰ درصد از خارج وارد می‌شود. تولیدات داخلی بیشترین آسیب را از قاچاق این محصول و گران بودن دلار می‌خورند و مجبور هستند با تولید پایین این ضرر را جبران کنند.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نساجی اصفهان ادامه داد: بسیاری از ماشین‌آلات این کارخانجات فرسوده و قدیمی است که با رایزنی‌های مختلف که با اتاق بازرگانی و گمرک انجام شده قرار است به زودی بسیاری از کالا‌هایی که ۶ ماه است در انبار‌های گمرک مانده‌اند ترخیص شوند و این گام مثبتی در پیشبرد در این صنعت است.

باقری تصریح کرد: با توجه به اینکه بعد از صنعت نفت، صنعت نساجی بیشترین اشتغال‌زایی در کشور را دارد نگاهی به ارتزاق کارگران این صنعت می‌تواند بسیار مفید باشد. این کارگران بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی دارند، اما از حداقل حقوق و دستمزد خود ناراضی هستند که با حمایت دولت می‌توان این مشکل را هم برطرف کرد.
انتهای‌پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.