تایوان از بزرگترین تهاجم هوایی چین به آسمان خود خبر داد

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۳۸ فروند جنگنده چینی با ورود به آسمان این منطقه، بزرگترین تهاجم هوایی تاریخ تایوان را رقم زدند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع تایوان گزارش داد جنگنده‌های این کشور با ۱۸ فروند جنگنده جی – ۱۶، چهار جنگنده اس یو – ۳۰ و دو بمب افکن اچ – ۶ با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای و یک هواپیمای نظامی متعلق به دولت چین درگیر شده اند.

در ساعات اولیه امروز وزارت دفاع تایوان در بیانیه‌ای جدید اعلام کرد در این تهاجم هوایی در مجموع ۳۸ فروند جنگنده و هواپیمای نظامی چینی حضور داشتند.

دولت تایوان اعلام کرد هواپیما‌های ما با پرواز بر فراز آسمان به جنگنده‌های چینی هشدار داده اند. سیستم‌های موشکی هم برای نظارت بیشتر به آن‌ها در حال آماده باش قرار گرفته اند.

به گفته وزارت دفاع تایوان تمامی این هواپیما‌ها در بالای جزیره پراتاس و جزیره آتل در دریای چین جنوبی به پرواز درآمدند. دولت چین درباره این ادعای تایوان تا به این لحظه هیچ اظهارنظری نکرده است. پکن پیشتر گفته بود پرواز جنگنده‌های این کشور بر فراز جزایر دریای چین جنوبی به منظور حفظ حاکمیت این کشور بر این دریاست.

دریای جنوبی چین به عنوان یکی از گذرگاه‌های آبی استراتژیک بین الملل مورد مناقشه جدی میان چین و کشورهای این منطقه است. چین این منطقه را تحت حاکمیت خود می‌داند، در حالی که تایوان با حمایت آمریکا با این امر مخالف است. مقامات چین بار‌ها واشنگتن را دلیل اصلی اختلافات سیاسی میان تایوان و چین معرفی کرده اند.

آخرین بار در ماه ژوئن ۲۸ هواپیمای نیرو‌های هوایی چین بر فراز جزایری در دریای چین جنوبی به پرواز درآمده بودند که در آن مورد هم مقامات تایوان به این اقدام پکن واکنش نشان دادند. مقامات پکن گفته اند فشار‌های نظامی و سیاسی خود تا زمان قبول حاکمیت این کشور بر این منطقه ادامه خواهند داد.

چین تایوان را بخشی از خاک خود می داند و بارها اعلام کرده در صورتی که این منطقه به طور رسمی استقلال خود را اعلام کند آمادگی دارد که همین حالا وارد جنگ با آن شود. جان مرشایمر، استاد روابط بین الملل دانشگاه شیکاگو و سردمدار رئالیسم تهاجمی جنگ محدود هسته ای میان آمریکا و چین در دریای چین جنوبی را محتمل می داند. وی بر این باور است ظهور چین به عنوان یک هژمون منطقه ای به صورت صلح آمیز نخواهد بود زیرا آمریکا این موضوع را نمی پذیرد و احتمال تقابل دو طرف زیاد است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار