باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌ غرب حضور داشتند؟

رزمایش فاتحان خیبر روز جمعه ۹ مهرماه توسط نیروی زمینی ارتش در مرز‌های شمال غرب کشورمان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، رزمایش فاتحان خیبر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح جمعه ۹ مهرماه با حضور امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نزاجا، ارزیابان ستاد کل نیرو‌های مسلح و مسئولان استانی در منطقه عمومی شمال غرب کشور برگزار شد.

در این رزمایش، تیپ‌های ۲۱۶ زرهی، ۳۱۶ زرهی، تیپ ۲۵، گروه ۱۱ توپخانه، گروه پهپاد، جنگال، گروه ۴۳۳ مهندسی رزمی و بالگرد‌های هوانیروز حضور داشتند.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

چرا رزمایش فاتحان خیبر برگزار شد؟

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه رزمایش فاتحان خیبر با بیان اینکه ایران هیچ وقت به کشوری تجاوز نکرده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و ایران عزیز ما در دو قرن اخیر هیچ‌گاه مهاجم نبوده و هیچگونه چشم‌داشتی به خاک همسایگان نداشته و ندارد و صرفا از خود دفاع کرده است. در مدت دوره طولانی اشغال قره‌باغ توسط ارمنستان نیز همواره بر تمامیت ارضی آذربایجان تاکید کرده و هیچ‌گاه اشغالگری را تایید نکرده‌ایم.

وی افزود: رزمایش‌های نیرو‌های مسلح ما در این منطقه و سایر مناطق برابر یک برنامه‌ریزی دقیق و با هدف آزمایش سلاح‌ها و تجهیزات و ارزیابی آمادگی رزم نیرو‌های مسلح در هر صحنه از جغرافیا و مرز‌های جمهوری اسلامی ایران است. زمان رزمایش‌ها، مکان رزمایش‌ها و اندازه نیروها، برابر تدابیر نیرو‌های مسلح است. انجام این رزمایش‌ها با هدف ارتقای آمادگی است، همانطور که چندین رزمایش اجرا شده در کشور همسایه ما با اهداف خاص خودشان در حال انجام است.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

وی ادامه داد: تعداد ۴ الی ۵ رزمایش طی ماه گذشته در شمال مرز‌های جمهوری اسلامی ایران و همین الان یک رزمایش هم کشور همسایه ما در جوار مرز‌های ما در ترکیه در حال اجرا است و این روند‌ها ادامه دارد. در این منطقه ما یک عنصر ناخوانده و برهم زننده امنیت را داریم که از جای دیگر آمده و آن رژیم نامشروع صهیونیستی است و از موقعی که این رژیم آمده، حساسیت ما به این مرز افزایش یافته، فعالیت آن‌ها در اینجا کاملا در رصد ما است.

امیر سرتیپ حیدری تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کاملا نسبت به تغییرات مرز‌های رسمی کشور‌ها در این منطقه حساس است و آن را قابل قبول نمی‌داند. فرمانده نیروی زمینی ارتش بادآور شد:همه مرز‌های قانونی باید حفظ شود و ضعف احتمالی یک کشور در حفظ مرز‌های خود دلیل نمی‌شود که کشور دیگری با کمک بیگانه، مرز‌ها را به هم بریزد و جمهوری اسلامی ایران اجازه این کار را نمی‌دهد. رزمایش‌های ما به تنهایی انجام می‌شود و انتظار داریم بیانات مسئولان کشور‌ها در این رابطه از روی صدق باشد. زمانی در این منطقه جنگ بوده و الان زمان امنیت و بازسازی است و تاریخ کشور ما و رفتار کشور ما نسبت به همسایگان در این منطقه گواه بزرگی در جهت ثبات و امنیت است.

وی تاکید کرد: تردد کامیون‌ها از خاک آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران و از آنجا به ترکیه یا به نخجوان و یا از جمهوری اسلامی ایران به آذربایجان و ارمنستان باید در امنیت و آرامش کامل صورت بگیرد. انتظار می‌رود کشور‌ها در این رابطه به مسئولیت خودشان که احترام به امنیت و مسیر‌های اقتصادی و انتقال انرژی است توجه کنند و از بازی‌های رسانه‌ای خود را دور کنند.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر حضور داشتند؟

در رزمایش فاتحان خیبر طیف متنوعی از تجهیزات و تسلیحات نظامی حضور داشتند که در ادامه آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

تانک‌ کلاس مبارز

تانک‌های کلاس مبارز همان تانک‌های قدیمی چیفتن ایران هستند که سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی با همکاری صنایع شهید زرهرن آن‌ها را از نظر فنی بروزرسانی کرده و قابلیت‌های آن‌ها را ارتقاء بخشیده اند. این ارتقا در حوزه تسلیحات و موتور و همچنین قدرت تحرک به چشم می‌آید. 

مشخصات تانک کلاس مبارز

وزن: ۵۶ تُن.

موتور: یک فروند موتور V-۸۴ با توان تولید ۸۴۰ اسب بخار قدرت.

سرعت: ۵۰ کیلومتر.

برد: ۵۰۰ کیلومتر.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

سلاح اصلی: یک عراده توپ ۱۲۰ میلی متری.

سلاح محافظ: تیربار ۷/۶۲ میلی متری هم‌محور.

حفاظت: لایه‌های ویژه تقویت زره مقاوم در برابر مهمات ضد تانک.

تغییرات نسبت به نمونه انگلیسی: تعویض موتور، تعبیه ژنراتور‌های مورد نیاز برای تامین برق، لایه‌های تقویت زره یکپارچه، سامانه اتوماتیک، ساخت سامانه پنوماتیکی جدید، بهسازی سیستم آتش خاموش‌کن تانک، اجرای پروژه طراحی، ساخت و نصب کلاچ مغناطیسی، نصب تلفن داخلی جدید «VRC ۱۴۰۰ سری پرش فرکانسی هاپینگ صاایران»، سامانه مسافت‌یاب پیشرفته و چندین ارتقای طبق استاندارد‌های روز دنیا.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

نفربر‌های BMP ۲

نفربرهای BMP ۲ یکی دیگر از تجهیزات و تسلیحاتی هستند که در این رزمایش حضور داشتند و از آن‌ها برای انتقال نفرات تیپ‌ واکنش سریع در منطقه رزمایش استفاده شد. این طور که از شواهد و قرائن پیداست این نفربرها نیز توسط جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش با همکاری صنایع شهید زرهرن ارتقاء پیداکرده‌اند. به نظر می‌آید که این نفربرها از نظر قدرت موتور و قدرت آتش ارتقاء پیداکرده و به قدرت بیشتری رسیده‌اند.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

بالگردهای هوانیروز ارتش

بالگرد‌های بل ۲۱۲ و‌ای اچ ۱ کبرا از دیگر تجهیزاتی بودند که در این رزمایش حضور داشتنند. بالگرد‌های بل ۲۱۲ نقش مهمی برای انتقال نیرو‌های واکنش سریع داشتند و بالگرد‌های‌ای اچ ۱ کبرا نیز در حین این کار از آن‌ها پشتیبانی کردند. البته بالگرد‌های کبرا با موشک‌های خود نیز توانستند اهداف از پیش تعیین شده را نیز منهدم کنند. مهم‌ترین تاثیر این فعالیت‌ها را باید در آن جا دید که خلبانان می‌توانند با اجرای چنین مانور‌ها و تمریناتی توانایی خود را بیش از پیش ارتقاء بدهند.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

چندی پیش هم امیر سرتیپ خلبان قربانی فرمانده هوانیروز ارتش نیز در مصاحبه اختصاصی با باشگاه خبرنگاران جوان از تجهیز بالگردهای هوانیروز به تجهیزات و تسلیحات جدید خبر داده بود.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

تیپ واکنش سریع

تیپ‌های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش را باید دیگر ابتکار امیر حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این نیرو دانست. پیش از وجود این تیپ‌ها، تیپ های تکاور در نیروی زمینی ارتش حضور داشتند و فعالیت می کردند. اما پس از انتخاب امیر حیدری این تیپ ها به تیپ های نیروی مخصوص واکنش سریع تبدیل شدند. 

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

امیر سرتیپ دوم تکاور امیرحسین شفیعی فرمانده لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان و فرمانده سابق تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره علت تشکیل تیپ های واکنش سریع گفته بود که سلسله مراتب در ارتش جمهوری اسلامی ایران معتقد هستند، به محض صدور یک دستور از سوی فرمانده کل قوا باید به فوریت، علمی و منطقی اجرایی شود. این منویات رهبر انقلاب به محض ابلاغ از فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرمانده نیروی زمینی ارتش باعث تغییر ماهیت تیپ‌های تکاور به نیروی مخصوص واکنش سریع شد. همان طور که از اسامی آن‌ها هم مشخص است سازمان تیپ‌های تکاور از توانمندی بالایی هم از لحاظ مقاومت جسمانی، قدرت آتش، آموزش و کیفی بودن برخوردار بودند. اما واکنش، سرعت، قاطعیت و توانمندی یا به عبارتی برد عملیاتی مورد نیاز را نداشتند.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

در این رزمایش نیز تیپ ۲۵ نیروی مخصوص واکنش سریع نیروی زمینی ارتش نیز به خوبی و با هماهنگی هوانیروز خود را در کمترین زمان ممکن به منطقه عملیات رساند. 

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

سامانه‌های جنگال ارتش

سامانه‌های جنگال یا جنگ الکترونیک یکی از مهم‌ترین تجهیزات و سامانه‌های مورد استفاده در نبرد‌های امروزی است. در این رزمایش سامانه‌های جنگال نیروی زمینی ارتش توانستند به خوبی و با هماهنگی سامانه فرماندهی و کنترل این نیرو فعالیت‌های خود را انجام دهند. سامانه پایش جلال در این رزمایش حضور داشت که در ٢ نوع صرفا الکترواپتیک و ترکیب الکترواپتیک-رادار توسعه داده شده است. همچنین گفته شده است که این است سامانه قابلیت لینک شدن با رادار کاشف-٩٩ را نیز دارد.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

توپخانه نیروی زمینی ارتش

آتش توپخانه و قدرت آن، یکی از مولفه‌های قدرت یک ارتش قدرتمند است. در این رزمایش از چهار نوع توپخانه استفاده شد؛ نخست، راکت انداز‌های ۱۲۲ میلیمتری کلاس BM-۲۱، دوم، توپ‌های خودکششی ۱۵۵ میلیمتری M-۱۰۹، سوم، توپ‌های N۴۵ و چهارم، توپ ۲۳ میلیمتری ۴ لوله شیلکا.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌غرب حضور داشتند؟

بهره گیری از این چهار نوع توپخانه نشان دهنده طراحی استراتژی‌های متفاوت برای همه عرصه‌های عملیاتی در نیروی زمینی ارتش است.

پهپادهای نیروی زمینی ارتش

حوزه پهپاد نیز از دیگر حوزه‌هایی است که نیروی زمینی ارتش در آن به پیشرفت‌های خوبی دست پیداکرده است. در این رزمایش از پهپاد‌های شناسایی استفاده و تمام اطلاعات بلافاصله به قرارگاه فرماندهی ارسال شد.

کدام تجهیزات در رزمایش فاتحان خیبر در منطقه شمال‌ غرب حضور داشتند؟

ناوگان ترابری سنگین نیروی زمینی ارتش

در پایان هم باید به نقش ناوگان ترابری سنگین نیروی زمینی ارتش اشاره کنیم. یکی دیگر از فعالیت‌های خوب و موثر در راستای ارتقای قدرت تحرک نیروی زمینی ارتش را باید طراحی و ساخت کشنده‌های جدید خانواده کیان و همچنین اورهال ناوگان قدیمی ترابری نیروی زمینی ارتش دانست. این فعالیت‌ها باعث شده است تا انتقال تجهیزات سنگین همچون تانک‌ها و نفربر‌ها به هر منطقه‌ای از کشورمان در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۱:۵۲ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دست از پا خطا کنند این موذیهای خودفروختگان به صهیونیستهای ملعونین کافر بدانند و آگاه باشند ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند سکوت نخواهد کرد و مقتدرانه و قدرتمندانه و مستقلانه و آزادانه از حق و حقوق امنیتیش در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص استفاده می کند و تمامی این کشورها رو که دست نوکری به سوی صهیونیستها و داعش جنایتکاران اشغالگران کودک کشان تروریستهای شکنجه گران جنایتکاران خبیثان ملعونین دراز و قبولشان کردند را قطع می کند و در مدت زمان کوتاهی کشورهاشون رو تصرف و فتح خواهد کرد و تمامی پرچمهای صهیونیستها و جیره خوران نوکرانشون رو در پشت مرزهایش به آتش و خاک و خون خواهد کشید با ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند بیشه شیران دلاور مردان مرد پهلوانان قهرمانان شیردلان بازیهای تحریک آمیز نکنید و سعی نکنید ایرانیان خردمندان عدالت گستر را به سخره بگیرید و بازیهای سیاسانه کثیف آمریکایها و صهیونیستها و انگلیسیهای ملعونین را در منطقه اطراف ایران اسلامی اجرایی کنید و سعی نکنید امنیت ایران اسلامی را که خط قرمز ایران اسلامیست به بازیهای تحریک آمیزتان بگیرید که بسیار بسیار بسیار بد خواهید دید دل خوش به اربابانتان هم نباشید که اونها هم هیچ غلطی نمی توانند برایتان بکنند با ایران اسلامی عدالت گستر مقتدر و قدرتمند از هر لحاظ صادقانه باشید تا صلح و امنیت و دوستی و روابط حسنه و تعاملات بسیار خوب و سازنده در منطقه جهان اسلام ناب محمدی ص عادلانه و خداپسندانه پابرجا بماند . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد . ​والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
به داد سربازا برسید مرخصی نمیدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۷ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
برخی ها فرق سپاه و ارتش رو نمیدونن. اون سپاه هست که داره به سرعت پیشرفت میکنه. تانک ذولفقار ایران و چند نمونه دیگه یکی از بهترین ها هست. یا زیر دریایی و ناوسازی ایرانی یا صنعت پهپادسازی که برتری هوایی رو از دشمن گرفت. ولی ارتش عقب موند بخاطر همین رهبر فرمود که ارتش باید خودش رو یه ارتقا بده به خصوص در زمینه هوایی.
سپاه در حال ساخت هواپیما بود که رهبر نذاشت و فرمود هواپیما به عهده ارتش هست شما برید موشک و هوافضا رو دست بگیرید.
ولی ارتش یه جورایی تنبل شده و مثل سپاه نیست.
برید درباره موشک حوت که ساخت سپاه هست یه تحقیق انجام بدید.
همین مهماتی هم که ارتش داره استفاده میکنه اونا رو هم سپاه ساخته و داده بهشون. درسته سپاه و ارتش از یه ملت هستن و اهداف مشترک دارن ولی تفاوت زیادی دارن. همین رزمایش رو اکه سپاه انجام داده بود الان الهام علی اف احتمالا سکته میکرد.
جالبه بدونید که به آذربایجان هشدار داده شده که اگر ادامه بده کارهای اسرائیل رو ایران نخجوان و قره باغ رو به آغوش وطن برمیگردونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
رهبری فرموند اگر لباس روحانیت بر تن نداشتم حتما لباس مقدس ارتش رو میپوشم
United States of America
ناشناس
۰۱:۴۵ ۱۲ مهر ۱۴۰۰
این اراجیف چیه دارین میبافین.تانک ذوالفقار همون تانک رنگ شده چیفتنه که ۲۰ ساله منتظر بهره برداری و تولید انبوهش موندن که آخرش به نتیجه نرسید.گلوله های تانکهای انگلیسی و امریکایی که به علت تفاوت آلیاژ تولید نمیشه و به ده برابر قیمت از بازار سیاه تامین میشه گلوله تانکهای روسی هم که به ده برابر قیمت از کشورهای بلوک شرقی تهیه میشه.خسته نشدین اینقدر چرت و پرت تحویل مردم دادین.دنیای علم و تخصص دنیای هوچی گری و اراجیف نیس.زمان جنگ هم میگفتن با یه آرپی جی یه لشکر عراقی رو منهدم میکردیم خب اگه اینجور بوده چرا جنگ ۸ سال طول کشید و اخرشم صلح شد ولی آمریکا ظرف ۲ هفته عراق رو شکست داد و از چاه فاضلاب بیرون کشید؟دنیای کنونی دنیای رجز خوانی صدر اسلام نیس برادران
Iran (Islamic Republic of)
Karim
۲۳:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
از نظر نظامی جمهوری باکو در جنگ 44روزه قر با غ باکمک پهپادهای اسراییلی وترکیه وسیستم جنگ الکترونیک کرال ترکیه به پیروزی رسید.پس باید ارتش ایران در این مانور از پهپادها وجنگال بیشتر ووسیع تر استفاده میکرد وچشم دشمن را میترساند که ارتش باکو به این بخش جدید نظامی خود بسیار قره شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
البته نظر بنده هست حیفه این همه تجهیزات ببری و پایگاه اسرائیل را به هر بهانه ای که شده نزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
جریان چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ما میتوانیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
چرا بعضی ها میخوان ارتش رو مستقیم و غیر مستقیم بکوبند؟؟؟
ارتش هم موشک داره ارتش هم رادار داره ارتش هم پهباد داره
شماها یا منافقید یا نمک به حرومید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تجهیزات جنگ جهانی دوم دیگه نیازی به اینهمه ناز و عشوه نداره.
Iran (Islamic Republic of)
پسر مشهدی
۱۴:۰۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
بعضی وقتا باید یه چیزایی رو دائم یادآوری کرد تا برخی خودفروخته‌ها و کوته نظران یادشون بیاد و کمتر یاوه گویی کنن. مثلاً باید یادشون آورد که پیشرفته‌ترین و گرون ترین پهپاد جاسوسی دنیا مرحوم گلوبال هاک با موشک زمین به هوای سامانه خرمشهر در چند ثانیه پودر شد ریخت توی خلیج فارس.
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۶:۴۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
دوستانی که در مورد تجهیزات کامنت گذاشتن و نقدش کردند خودشون نقش ستون پنجمی رو دارن. قشنگ اطلاعات نظامی رو میدن به طرف مقابل.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
داداش تو انگار هوش و حواست سرجاش نيستا.
اولا که عکس های رزمایش به اندازه کافی گویای مسئله هست.
دوما اینکه این تجهیزات رو "خودشون" فروختن به ما
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۶:۳۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
البته که نیاز به تجهیزات بروز بومی داریم.ولی اگه این تانک و تجهیزات بروزرسانی نشدن و کارایی ندارن بنظرتون امریکا و اسرائیل و ترکیه و ... صبر میکردن،والله اینا با ژنتیک ایرانی مشکل دارن اگه میدونستن ارتش و سپاه قدرت و تجهیزات میدان نبرد ندارن همین الان حمله میکردن،نیرو های نظامی ما دیوانه نیستن که با تجهیزاتی به میدان نبرد برن که شکست بخورن
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۵:۲۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ایران از لحاظ موشکی و پهپاد حرف اول میزنه نیازی به توپ تانک زیاد نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
هر چیزی کاربرد خودش رو داره
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۲۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خدا قوت ارتشی همیشه قهرمان و پیروز و با آرزوی موفقیت و سلامتی برای تمامی نیروهای مسلح غیور و به امید الحاق سرزمینهای جداشده به میهن عزیزمان ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
با ديدن تانك چيفتن و تي 55 و ژ3 و ادوات 30 سال پيش كلا نا اميد ميشيم . پس اينهمه پيشرفت كه ميگيد كووووووووووووووووووووووووووووووووووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
حاجی همینا برا ترکیه هم کافیه . اذربایجان که خمپارش هم وارد میکنه. هههه. میخواستی همین اول کار برات سوخو اس 500 بیارن.
United States of America
سعید
۱۶:۰۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تانک تی 55 اصلاً در رزمایش استفاده نشد. تانک های چیفتن هم ارتقاء پیدا کرده اند (تانک مبارز) و اصلاً قابل مقایسه با نمونه های قدیمی چیفتن نیستند. توان پهپادی ارتش هم بسیار پیشرفت کرده است، ارتش سالها پیش در زمینه پهپادی حرفی برای گفتن نداشت.سیستم های جنگال و جنگ الکترونیک هم نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده اند. اینها اگر پیشرفت نیست، پس چیست؟!!! تعداد زیادی اسلحه ژ3 در ارتش وجود دارد، انتظار دارید همه را کنار بگذارند؟!!! اسلحه مصاف به تولید رسیده و تحویل برخی از یگان های ارتش شده اس و جایگزینی آن با دیگر سلاح ها زمانبر است. نیروهای ارتش نباید فقط از یک سلاح استفاده کنند، هم از کلاشینکوف و هم ژ 3 و هم سلاح مصاف باید استفاده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۶ ۱۱ مهر ۱۴۰۰
پلتفرم مهمه اما مهمتر از اون بروز رسانی ها و مدرنیزه کردن اون تجهیزاته این که طرح شاسی برای چه سالیه خیلی مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۵۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خدا قوت دلاور مردان ایران زمین ما به شما ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی و امنیتی افتخار می کنیم درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
مهرزاد
۱۳:۲۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خدا قوت منتظر بازگشت سرزمین های جدا شده از ایران هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
درود خدا بر دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۴۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
درود خداوند بر ارتش و سپاه. خسته نباشید. ما ملت ایران دست بوس شما عزیزان هستیم که هدیه ای چون امنیت برامون دارید. زنده باد ارتش . درود بر نظام جمهوری اسلامی ایران زنده باد پرچم و خاک ایران زمین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تانک چیفتن برا 50 سال پیشه
حالا هر چقدر هم ارتقا داده بشه،دیگه نیازهای امروز رو برآورده نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
جنگنده f14مال ۵۰سال پیش موشک فونیکس جهت درگیری زیرش نصبه کلاامریکا۵۰سال قبل فقط به ایران فروخته بعدانقلاب هرجنگده امریکامیفروشه باخلبان میده دیگه خلبان اون کشورمثل ایران آموزش نمیدن چون بلای جونش شدوجهت اطلاع جنابعالی ارتش ایران عزیزاینقدرپیشرفت کرده ازفونیکس بهتر الان روی جنگنده f14نصب واماده شلیک همین ماه گذشته بودفرمانده سنکام در مجلس امریکاگفت بعداز۵۰سال توخاورمیانه برتری هوایی ازدست دادیم (برودنبال حرف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
وقت اون رسیده کشورهای آذربایجان و ترکیه یک گوش مالی حسابی داده بشوند !!! دشمنی این کشورها ریشه تاریخی داره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اذربایجان که اصلا کشور نیس مال ایرانه . خودخانده هست. ترکیه هم که همش چونن فقط لازمه ایران کردهای تو ترکیه رو تجهیز کنه ترکیه رو از وسط نصف میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
به یاری خدا برید مناطق اشغال شده رو پس بگیرید. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
مانور یعنی چی ؟؟؟؟
این کشورها باید سرکوب بشوند !!!!؟؟؟؟
Netherlands
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
چی شد تموم شد فقط میلیارها پول خرج کردید که بگویید ما داریم شما ندارید
Iran (Islamic Republic of)
یاسین
۱۳:۵۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
چرا حرف بیخود میزنی. برا امنیت همه جای دنیا خرج میکنن.
Iran (Islamic Republic of)
فراهانی
۱۵:۱۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
پیامت داد میزنه وطن فروشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام . هنوز جمهوری اذربایجان و ارمنستان در مورد مرز بین المللی به تواقف نرسیده اند .و اگر مرز بین المللی انها مشخص نشود احتمال تغییر در مرزها وجود دارد . قبلا امریکا و روسیه به هردو کشور پیشنهاد کرده بودند که ارمنستان قسمتی از جنوب خاک خود را برای اتصال نخجوان به جمهوری اذربایجان واگذار کند و در عوض جمهوری اذربایجان قسمتی از خاک قره باغ را به ارمنستان بدهد.در هر حال این تغییر نه نفع ایران نیست که باعث می شد که ارتباط ایران با اروپا دچار مشکل شود . مخصوصا که الان گاز طبیعی ایران به ارمنستان رسیده است و امکان انتقال ان به اروپا نیاز به دیپلماسی شدید ایران دارد که تلاش کند تا هر دو کشور را واردا کنند تا مرز فعلی را بعنوان مرز بین المللی قبول کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خداقوت ارتش عزیزمان جانم فدای ارتش
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۱۰:۵۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
يه سوال مگه عهد نامه گلستان كه آذربايجان و از ايران جدا كرد منقضي نشده حمله كنيد پس بگيريدش به ما چه كه شوروي كه طرف قرارداد بود نيست الان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
غرش شیران ایران درس خوبی به اذربایجان بدید اماده نبردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
یاد سربازی ۳۰ سال پیش افتادم هنوزم همون ژ۳ و هنوزم همون تانکای چیفتن.چرا هیچی تغییر نکرده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تانک های چیفتن ایرانی در حقیقت ارتقای قابل توجهی نسبت به نمونه ی اولیه پیدا نکردن. و نسبت به نمونه های مدرن خیلی عقبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
تجهیزات زمان جنگن همینا بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خدا قوت ..نمایش اقتدار ارتش کار بسیار درستی بود که زودتر باید انجام میگرفت
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۰۹:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
باید پذیرفت که سیاست ، مقوله ای پیچیده است که بعد از قریب به یکسال از جنگ قره باغ مسئولین کشور ما خصوصا مسئولین استانهای آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل آیا متوجه شده اند که نباید بخاطر مشترکات مذهبی، طایفه ای و زبانی ، از جمهوری آذربایجان دفاع میکردند !؟ امیدواریم اینگونه باشد تا هزینه چنین رزمایشهایی به ملت شریف ایران تحمیل نگردد ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
باید اقتدار و قوی باشیم این درسی به الهام الیوف و اردوغان هست که طمع خاک ایران را از خودشون دور کنند عثمانی مرد امپراطوری هخامنشی همیشه پا بر جاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
انهائی که ایران را تهیدید می کنند اسرائیل اذربایجان و.... همه را امریکای جنایت کار تحریک می کند
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۸:۴۸ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
برسید به داد مردم به جای این کارا، مردم از گشنگی به ستوه آمدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
امنیت نباشه بجای گرسنگی الان .بمب رو سرت خالی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
ارتش فدای ملت. ملت فدای ارتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
با سلام . هنوز جمهوری اذربایجان و ارمنستان در مورد مرز بین المللی به تواقف نرسیده اند .و اگر مرز بین المللی انها مشخص نشود احتمال تغییر در مرزها وجود دارد . قبلا امریکا و روسیه به هردو کشور پیشنهاد کرده بودند که ارمنستان قسمتی از جنوب خاک خود را برای اتصال نخجوان به جمهوری اذربایجان واگذار کند و در عوض جمهوری اذربایجان قسمتی از خاک قره باغ را به ارمنستان بدهد.در هر حال این تغییر نه نفع ایران نیست که باعث می شد که ارتباط ایران با اروپا دچار مشکل شود . مخصوصا که الان گاز طبیعی ایران به ارمنستان رسیده است و امکان انتقال ان به اروپا نیاز به دیپلماسی شدید ایران دارد که تلاش کند تا هر دو کشور را واردا کنند تا مرز فعلی را بعنوان مرز بین المللی قبول کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
رقبای ما در قفقاز آذربایجانی هست که از نظر درامد نفتی و اقتصادی خوبه واز سوی اسراییل و ترکیه حمایت میشه.خود ترکیه هم عضو ناتو هست.علت پیروزی برق آسای آذربایجان در جنگ ۴۴ روزه قره باغ هم به توان بالای این کشور و ضعف و فرسوده بودن تجهیزات ارتش ارمنستان برمیگرده متاسفانه ایران هم در ۴۰ سال اخیر از نظر توپ و تانک و بالگرد و هواپیما تحت تحریم بوده و بسیار ضعیفه.واقعا باید فکری بحالش بکنن .همه تجهیزات ما قدیمیه و عمر بالایی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
از نظر کمّی و استعداد نفرات خوبن از نظر کیفی بسیار ضعیف.ما سالهاست تحت تحریم بودیم و نتونستیم تجهیزات بخریم هر چی داریم مربوط به قبل از انقلابه که حتی نوسازی هم نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
گردان تعمیر نگهداری به گوشت خورده؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
نیروهای مسلح ایران یه نوسازی و بازسازی کامل احتیاج داره با توپ و تانک و بالگرد و هواپیمای ۷۰ سال پیش نمیشه در دنیای کنونی مبارزه کرد حتی اسلحه های انفرادی ما که ژ۳ و کلاشینکفه مال ۷۰ سال پیشه و الان کارایی نداره.امیدواریم یه فکری بحالشون بشه ما کم دشمن نداریم.نیروهای ویژه ما نه یه کلاه خوود درست حسابی دارن نه اسلحه مجهز لیزر دار سبک .نه جلیقه نه زانوبند و ارنج بند.حتی با آذربایجان هم قابل مقایسه نیستن توروخدا یه فکری بحالشون بکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
اردوغان باید به خوبی ادب شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۰ مهر ۱۴۰۰
خدا قوت ، احسنت بر شما
آخرین اخبار