پوتین در پیامی به رئیس جمهور چین بر ادامه همکاری‌های مشترک تاکید کرد

رئیس جمهور روسیه در پیامی به رئیس جمهور چین به مناسبت سالگرد تاسیس این کشور، بر ادامه همکاری‌ها بین مسکو و پکن تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرویس مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در پیامی به شی جین پینگ، رئیس جمهور  چین، در هفتاد و دومین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین، ابراز اطمینان داد که همکاری بین دو کشور ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش کرملین، در پیام ولادیمیر پوتین آمده است: «من اطمینان دارم که با هم به تقویت همکاری روسیه و چین در زمینه‌های مختلف به هر طریق ممکن ادامه خواهیم داد. این کاملاً با منافع مردم ما و تلاش برای تأمین امنیت و ثبات منطقه‌ای و جهانی مطابقت دارد.»

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: چین دستاورد‌های چشمگیر اقتصادی، اجتماعی و علمی دارد و در حل مسائل فوری جهانی مشارکت فعال داشته است. از نظر روابط دوجانبه، دو کشور مشارکت همه جانبه و تعامل استراتژیک را دنبال می‌کنند. همچنین یک مدل نسبتاً موثر از روابط دوجانبه بر اساس معاهده همسایگی، دوستی و همکاری شکل گرفته است که امسال ۲۰ ساله می‌شود.

پیشتر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سخنانی به سران سازمان همکاری‌های شانگهای گفت: باید از امکانات و توانایی سازمان همکاری‌های شانگهای برای حمایت از حل و فصل اوضاع در افغانستان و نیز مقابله با تهدید‌های تروریستی استفاده کنیم. ما بایستی تمامی تلاش‌ها برای کمک به افغانستان را پس از خروج سریع نیرو‌های آمریکایی و هم پیمانانشان بکار بندیم.

وی همچنین از تصمیم پیوستن ایران در سازمان همکاری شانگهای حمایت و از حضور کشور‌های قطر و مصر به عنوان شرکای گفتگو در این سازمان استقبال کرد و پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای را موجب افزایش قدرت و سلطه این سازمان دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار