ماجرای علاقه رضاخان به حیوانات! + جزئیات

حیوان آزاری یا حامی حیوانات بودن هر دو به فرهنگ افراد بازمی‌گردد و خیلی از ما با دیدن و شنیدن آزار رساندن به حیوانات بسیار ناراحت می‌شویم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اکثر انسان‌ها با هر دین و عقیده‌ای هر گونه حیوان آزاری را محکوم می‌دانند و معتقد هستند که حیوانات نیز زنده هستند و حق حیات دارند.

در بسیاری از کشور‌های جهان قوانینی علیه حیوان آزاری وضع شده و دین اسلام هم بسیار به حقوق حیوانات و نیکی کردن به آن‌ها توجه دارد، به گونه‌ای که روایات متعددی در این زمینه نقل شده است.


بیشتربخوانید


حیوان آزاری یا حامی حیوانات بودن هر دو به فرهنگ افراد بازمی‌گردد و خیلی از ما با دیدن و شنیدن آزار رساندن به حیوانات بسیار ناراحت می‌شویم و روانشناسان هم معتقدند حیوان آزاری یکی از مصادیق بیماری‌های روحی و روانی است.

بسیاری از افراد اگر در جایی حیوانی بی‌پناه و رها شده را ببینند برایش غذا تهیه می‌کنند و هستند افرادی که حتی حیوانات آسیب دیده را با هزینه خود درمان می‌کنند.

اما متاسفانه عده‌ای هم هستند که با حیوانات خشونت‌آمیز و وحشیانه برخورد می‌کنند و فرقی هم نمی‌کند که در چه پستی و جایگاهی باشد.

«جان گونتر» نویسنده آمریکایی در کتابش با عنوان «در درون آسیا» که در سال ۱۹۳۹ منتشر ساخت، فصلی را به رضاشاه اختصاص داده است و در این کتاب فاش می‌کند که حتی سگ‌ها هم از قساوت اعلی‌حضرت بی‌نصیب نمی‌ماندند: «وقتی شاه در سفر است (که البته بی‌وقفه در سفر است)، در هر روستا و قریه‌ای که شب را منزل می‌کند سگ‌ها را می‌کشند، زیرا ایشان خواب سبکی دارند، و هر صدایی خوابشان را پریشان می‌کند.»

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.