مدیرکل ثبت احوال استان زنجان خبرداد؛

صدور ۵۴ شناسنامه برای فرزندان با مادر ایرانی و پدر خارجی

شفیعی گفت:تا پایان شهریورماه امسال ۵۴ فقره شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شفیعی مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: تا پایان شهریور امسال ۵۴ فقره شناسنامه برای فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی صادر شده است که ۲۸ نفر از این تعداد دختر و ۲۶ نفر پسر هستند و زنجان در این خصوص جزو استان‌های پیشرو کشور محسوب می‌شود.

او به ثبت بیش از ۹۹ درصدی وقایع ولادت و وفات در استان زنجان اشاره کرد و افزود: برای ۹۳/۷۳ درصد از واجدین شرایط نیز کارت هوشمند ملی صادر شده که این میزان نزدیک به میانگین کشوری است.

شفیعی بابیان اینکه صدور شناسنامه شهداء در آستانه برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید با همکاری دبیرخانه کنگره در دست انجام است، ادامه داد: بر این مبنا صدور شناسنامه‌های خام شهداء با تأمین اعتبارات آن در کشور در حال انجام است که تا زمان برگزاری کنگره به پایان خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به صدور شناسنامه برای دانش آموزان زنجانی با هدف ثبت نام در مدارس و دانشگاه‌ها نیز گفت:  شهریورماه امسال به طور میانگین ۱۷ هزار و ۳۳۵ نفر برای دریافت خدمت به واحد‌های ثبت احوال استان زنجان مراجعه کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان به اجرای پروژه مهم سببی و نسبی ثبت احوال اشاره کرد و افزود: این اقدام مهم شهریورماه امسال آغاز شده و استان زنجان نیز همزمان با سراسر کشور آن را در دست اجرا دارد که امیدواریم با همکار‌های بین بخشی روند خوبی را طی کند.

او ادامه داد: از زمان آغاز به کار ثبت احوال در کشور یعنی از یک قرن پیش اسناد برای افراد تنظیم شده که با اجرای این پروژه تمامی شجره نامه افراد مشخص می‌شود و با توجه به بازدید اخیر وزیر کشور از ثبت احوال و تأکید بر امنیت، حفظ و نگهداری داده‌های ثبت احوال استان زنجان نیز همکاری‌های لازم را برای پیشبرد برنامه‌ها دارد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.